Bytt lege. Og bytt igjen hvis denne også er en dust.

Jeg fikk beskjed om at mine prøver var normale, takket, og dro hjem.

Men vistte jeg var syk. Begynte å lese MYE her på forumet, kom tilbake til legen, ba om blodprøvesvarene, kunne nå tolke dem, og de var ikke normale,
de var helt på grensen, men "reddet" innenfor av 0,1 "poeng" på skalaen.

Syntes legen var teit som ville gi meg antipsykotiske medisiner for
symptomene mine. Jeg ga meg ikke og kjørte på med min teori om lavt stoffskifte. Jeg hadde jo blodprøvene som kunne bekrefte at
T4 gikk nedover og TSH oppover. (Jeg har ikke antistoffer - anti TPO, noe som kanskje gjorde det vanskeligere å få diagnosen. Vet ikke.)

Vel, jeg beholdt legen, han skriver nå ut Levaxin til meg, sykemeldte meg pga.
"lavt funksjon stoffskifte" - ikke pga. hypothyreose, nei.
Men det spiller ingen rolle nå, fordi jeg har "tvunget" ham til å samarbeide med meg.

Hvis det er noe jeg ikke får hos ham, så går jeg et annet sted og får det, kommer tilbake til han og forteller det - med gode faglige begrunnelser,
og han skriver ut til meg.

Det er jo greiest og billigst å gå mest hos fastlegen, men noen ganger kan
et par besøk hos privatleger gi et lite puff til fastlegen for å fortsette den
behandlingen du fikk privat.

Når jeg går til privatlege, er jeg der akkurat nok til å få det jeg vil ha av undersøkelser og evt resept på Liothyronin eller Armour. Så lar jeg fastlegen følge opp dette opplegget, men betaler da mye mindre.

(Har ikke sagt til fastlegen ennå at jeg har fått Armour et annet sted. Skal bli spennende å se om han begynner å skrive ut resepter på det til meg.)

Ikke gi deg!
Din lege hørtes absolutt ikke noe bra eller hyggelig ut.
Jeg tror ikke du taper så mye på å bytte akkurat henne.

Også: les, les og les! Da stiller du sterkere.
Jeg satt ikke i noen timer og leste, jeg satt i uker.