Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Hybrid View
-
09-04-09, 23:05 #1
Sv: Cøliaki eller Irritabel Tarm Syndrom (IBS)?
Jeg spiser glutenfritt, eller.. tok den blodprøven som skal indikere følsomhet eller ikke-følsomhet ovenfor gluten.. Hm... Uansett så fikk jeg beskjed om å spise mest mulig glutenfritt.. Det gjør meg jo ingenting. Trodde det skulle bli en verre overgang, men det har gått veldig bra- (tenker på smaken og savnet) Jeg har magesmerter innimellom, men ikke på langt nær på samme måte som før. Jeg måtte akutt på toalettet rett etter hvert måltid omtrent, og slik er det ikke nå.
Hadde ofte jernmangel. Lave verdier på B12 og underskudd på D3. Nå går jeg på Nattlysolje, Omega 3,6 og 9 (skal bytte til Krill neste gang jeg kjøper en ny pakke med sunne fettsyrer
). Tygger jerntabletter, B12 og D3 vitaminer.
B12 og D3 er uregistrerte preparater som jeg har fått gjennom Balderklinikken og innholder ingen E-stoffer, gjær eller gluten slik de registrerte preparatene kan innholde (tenker spesielt på E-stoffene). Har hatt et pes for å få primærlegen min til å skrive ut de samme preparatene.. kan skjønne han har jo ikke samme gevinst på dem , tror jeg.. for det tar sin tid
---
Herlighet jeg kjenner meg igjen! Var på Balderklinikken i fjor sommer. Skulle gå derfra og da var jeg fastende. Fikk akutte magesmerter midt på Karl Johan!! Trodde jeg skulle dø så smertefullt var det! Har hatt slike smerter før i tenårene også. Våknet på natten med store smerter i mageregionen. De kom med jevne mellomrom og holdt på i kanskje 2 timer med 1/2 min. mellom hver gang takene kom, så ga det seg. Var nesten uutholdelig.
Jeg har aldri fått noen undersøkelse av tarmen(e), jeg er så engstelig for den som skal gå via munnen... Tør rett og slett ikke
Og nå har jeg jo gått uten gluten i kosten i litt over 1/2 år, så da må jeg jo starte på glutenkosthold igjen om jeg skal få en slik undersøkelse
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)

Svar med sitat
Bokmerker