Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
07-04-09, 09:45 #6
Sv: Ytringsfrihet!
Jeg syns det er veldig bra at du har bein i nesa og faktisk vil ha lov til å bruke de rettigheter som er nedfelt i loven, for deg.
Altså : ikke rette seg etter hvordan ting er blitt, eller etter personer som ikke har myndighet til å irettesette deg etter loven.
Mange bukker under for "den kompakte majoritet", som Ibsen uttrykkte seg.
Jeg mener nøyaktig det samme som deg, men da jeg for en tid siden følte meg nødsaget til å praktisere det, fikk jeg - av alle - NTF på nakken, personifisert gjennom lederen, Bente Bakke.
Saken kan sikkert oppsøkes med søkefunksjonen.
Hovedbudskapet fra NTF var at hvis man uttalte seg kritisk, så kunne man ikke samarbeide med legene.
I mitt hode blir det utlagt som at NTF tenker : Her har vi de sanne musketerere - en for alle, alle for en. Fornærmer du en, fornærmer du alle.
Og tenker at da kan man ikke samarbeide. Og at leger i sin alminnlighet lett fornærmes.
Det er mulig at de har erfaringer med legestanden som gjør det naturlig at de trekker slike sluttninger.
Jeg har ikke det ! Så langt derifra - min erfaring er at den enkelte lege tåler kritikk av sine egne meget godt.
Arbeidsinstruksen og hierarkiets ordre er det verre med, etter min mening.
Så tror jeg at denne presiseringen av hva som er lov er flott. Mange vil nok legge et selvpålagt bånd på sine uttalelse av represaliefrykt når man ikke vet sikkert hva man kan si.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Kan leger ta feil?
Av annki i forumet Hos legenSvar: 13Siste melding: 25-09-07, 13:14 -
leger...
Av irene i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 12-07-07, 00:16 -
Leger i Ski?
Av baremei i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 04-10-06, 19:55 -
Hørt om leger
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 06-07-06, 21:36 -
Dr. Følling på SIA
Av Tone i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 04-09-05, 16:15

Svar med sitat
Bokmerker