Viser søkeresultater 1 til 10 av 140

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: Sonjas gamle forum 2002

Date: 06/19/02 03:58:31 AM

Name: nora

Subject: Re: Hypothyreose uten blodprøve-svar !

Kan du poste prøvesvarene dine her så vi kan uttale oss om legen, det kan godt være at du har lav T4 på 10 eller TSH på 5. Jeg ville ikke byttet len lege som er så ålreit at han lar deg prøve thyroxin . Jeg var i samme situasjon men legen ble sur. Han ga meg allikevel medisin.

Jeg hadde forresten høye antistoffer, har du det? De gir masse hypo symptomer. Jeg har nå begynt men Selen, 100µg og antistoffene er nå borte men jeg måtte senke thyroxin- og liothyronin-dosen, det er vanlig å måtte gjøre det. Liothyronin gir mye bedr hukommelse men må taes oppdelt, for eks. 1/4 tablett om morgenen og 1/4 tablett 4 timer senere, ikke lenger enn5 timer fra den første sier Dr Ridha Arem.

En Ideell kombinasjon er 100 µg T4 + 10 µg T3, det tar jeg selv. Ikke begynn med selen og Liothyronin samtidig, for all del. Og ta medisinen om morgenen en halv time før mat og ikke kalk-eller jerntabletter innen 4 timer.

Hilsen Nora
    Sist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:31 Begrunnelse: fjernet fullt navn
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Unikt arkiv over alternativ behandling
    Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandling
    Svar: 0
    Siste melding: 23-04-10, 20:16
  2. Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
    Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 21-06-07, 23:34
  3. Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
    Av nosy i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 24-05-06, 22:47

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine