Viser søkeresultater 1 til 10 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Hybrid View
-
31-03-09, 03:14 #1
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 06/24/02 07:21:11 AM
Name: Merete
Subject: Re: hypothyreose
Hei Monika!
Det var nettopp PCO jeg ble operert for i -91. Legen min har målt for lav verdi på hormonet SBGH (kjønnshormon) Jeg har også pr. i dag en blodcyste på høyre eggstokk, men denne vil jeg be om at jeg får fjernet.Legen min har villet foreskrive p-pillen Diane til meg, men dette har jeg sagt nei til. Jeg har nok "styr" med hormonbalansen i kroppen, dessuten mener jeg at de kan behandle problemet i stedet for å kamuflere det med piller. Heldigvis hører legen min på meg og forstår.
Jeg regner med å få Armour om en 3 mnd. tid. Legen min har ingen erfaring med Armour, men han mener jeg skal få prøve medisin som på lang sikt kan være bedre for meg.Jeg skal nå dra å få testet nivå av kortisol. Det var interessant å lese det du skrev fordi jeg får av og til noen skikkelige "fall" i blodsukkeret som er meget ubehagelig. F.eks. begynner jeg og skjelve bare jeg får i meg en liten bit sjokolade.Jeg har alltid med meg appelsinjuice i tilfelle blodsukkeret dropper.
Legen min mener jeg som type bare er sånn siden langtidssukker og fastende blodukker er helt normalt. Jeg skjønner at det er en lang prosess og sette alle symptomene i system og få adekvat behandling, men jeg føler at nå går det sakte men sikkert min vei. Jeg er glad jeg fant dette forumet. Her er det mye hjelp å få. Takk for noen gode tips så langt, Monika.
MereteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:14 #2
Date: 06/24/02 11:03:15 AM
Name: nora
Subject: Re: Re: hypothyreose
Bra side om PCOS er https://www.inciid.org/faq/pcos.html .
Det er nokså vanlig med hypothyreose med PCOS og det dukker opp personer med PCOS fra tid til annen på div. forumer om hypothyreose.
Jeg har forresten en stor linksamling på https://www.nora.heime.net/thyroidpage.html.
noraSist endret av Admin; 18-01-20 kl 16:09 Begrunnelse: 'Døde' links erstattet
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:15 #3
Date: 06/20/02 03:23:31 AM
Name: lene
Subject: hashimotos hypothyreose
Hei!
Kom tilfeldigvis over denne siden. Håper du kan hjelpe meg, for det er nesten ingen som har hørt om denne sykdommen. Finner heller ingen literatur om den.
Min datter er 10 år og har fått diagnosen hashimotos hypothyreose.
Alt jeg vet om denne sydkommen er at det er en autoimmun sydkdom og at det er en kronisk betennelse på skjoldbruskkjertelen. Blir veldig gla hvis noen kan gi meg/oss informasjon om denne tilstanden. Takk.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:15 #4
Date: 06/21/02 12:18:07 AM
Name: Monika
Subject: hashimotos hypothyreose
Hei !
Sjekk disse sidene.
http://web.archive.org/web/200812070...os_Disease.htmSist endret av Admin; 18-01-20 kl 16:16 Begrunnelse: Link erstattet
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:15 #5
Date: 06/19/02 03:49:46 AM
Name: nora
Subject: Noen lab. har senket ref. for TSH
Hei jeg har lagt ut info om det nyeste som jeg har hørt på https://www.nora.heime.net/thyroidpage.html . Jeg var på et møte hvor Ingrid Norheim holdt foredrag. AHUS har referanseområde for TSH på 0,5-3, Hormonlabben Aker Sykehus på 0,5-3,6.
noraSist endret av Admin; 18-01-20 kl 16:17 Begrunnelse: Link korrigeret
-
31-03-09, 03:16 #6
Date: 06/9/02 03:44:10 PM
Name: May
Subject: TSH verdier??
Hei!
Januar 2001 fikk jeg ei jente. September 2001 fikk jeg bekreftet lavt stoffskifte. Jeg hadde da TSH verdier på 28,2. Er dette lavt?? Hva er normalen på disse verdiene??
MVH
MayTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:16 #7
Date: 06/10/02 11:34:39 AM
Name: Siri Ann
Subject: Re: TSH verdier??
Normalverdien på TSH er 0,4 - 4,4 (kan være litt sprik blant de enkelte laboratorier). En TSH på 28 er høyt, og dette betyr at skjoldbruskkjertelen din jobber hardt for å klare å produsere nok hormoner. Vanligvis måles også fritt T3 og fritt T4, og verdien av disse resultatene sier mere om hvor alvorlig hormonmangelen er.
Siri AnnTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker