Viser søkeresultater 1 til 10 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Hybrid View
-
31-03-09, 03:11 #1
Sv: Sonjas gamle forum 2002
B]Date:[/B] 08/24/02 10:26:08 AM
Name: Anonymous
Subject: Re: Re: Progesteron
Her finner du masse informasjon om progesteronkremen det er snakk om... Jeg har brukt kremen i 1,5 måned nå uten særlig resultat, men det er verdt et forsøk Ble anbefalt kremen på Balderklinikken i Oslo. Den kan kjøpes på de fleste helsekostbutikker (heter Progesta Care) og direkte hos leverandør: telefon: 22 67 44 30. Den koster 450 kroner.
http://www.futhark.noTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:11 #2
Date: 11/9/02 03:03:15 PM
Name: Mona
Subject: Re: Her er linken til info om progesteronkremen
Hei igjen.
Det står en artikkel om Progesteronkrem og Dr,Ims i julenummeret av Familien.
Progesteronkremen som Dr,Ims anbefaler er laget på Ullevål Apotek og er på resept. Den er noe sterkere enne den i helskost.
Jeg har brukt Progestron siden juni og har et helt nytt liv.
MONASist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:33 Begrunnelse: fjernet fullt navn
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:11 #3
Date: 07/15/02 04:08:18 AM
Name: Janne
Subject: Har lavt stoffskifte,men vet ingenting!!
Fikk påvist lavt stoffskifte for ca.et halvt år siden ved en rent tilfeldig sjekk. Jeg hadde noen verdier som var helt ville, vet ikke hva de målte men skulle ligge innenfor 0,5-3, mine var oppe i 14.Beg. da m natrium thyroxin og verdiene har sunket,men er fortsatt meget ustabile.
Som sagt vet jeg så veldig lite om sykdommen, og syntes det er lite litteratur om emnet.Legen min er ikke særlig engasjert, noe som er fortvilende. Er mye deprimert, har lagt på meg flere kg, til tider pløsete i ansiktet, og har et vanvittig temperament(plutselig forandring!) Hadde i et års tid store ledd og muskelsmerter, kunne knapt gå, og selv om dette hjalp betraktelig etter j beg.m behandling, har jeg fortsatt verking i kroppen. Vet ikke om dette er relaterte symtomer, men i en alder av 21 er dette plager jeg gjerne skulle få gjordt noe med...
Det som kanskje plager meg mest er tanken på å kanskje ikke kunne få barn!
ja, dette var litt om meg. Håper noen vil svare og kanskje gi meg mer nyttig info og støtte...kosthold; dietter og hva en bør holde seg unna er ting j gjerne vil vite mer om og...
laaangt innlegg, men første gang jeg setter ord på sykdommen min!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:12 #4
Date: 08/28/02 01:59:49 AM
Name: hilde
Subject: Re: Har lavt stoffskifte,men vet ingenting!!
Hei
Jeg fikk etter tvillingsvangerskap diagnosen lavt stoffskifte våren 1996. Fikk anbefalt thyroxin 0.05mg daglig. Ble litt bedre, men ikke helt bra. Har slitt med mye fyskiske plager. Trøtt og sliten.
Føler jeg lider av "material trettethet". Tar prøver ca. hvert halvår og de er fine......men jeg føler meg ikke bra. Legen er hygglig men vet ikke så mye om stoffskifte.
Det meste jeg vet har jeg funnet på nettet. Svært informativt. Det er flere som har det som meg. I vår (2002) Fikk legen til å gå med på at jeg økte til 0.1 mg en dag og 0.05mg neste dag. Ble litt bedre men ikke fornøyd. Økte sjøl til å ta 0.1mg hver dag og jeg føler meg meget bedre!
No 6 dager etter at var min egen lege og økte pånytt orka jeg sykle hele veien hjem etter jobb. Det er en 5km. lang tur med endel oppover bakker, hvor jeg tidligere har gått de værste stykkene. Så derfor stå på, ikke gi deg, søk på nettet etter info. og be om å få komme til en endokrinolog (hormonspesialist). Det skal jeg gjøre ved neste legebesøk.
HeidåTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:12 #5
Date: 08/24/02 12:31:55 PM
Name: AAH
Subject: Re: Har lavt stoffskifte,men vet ingenting!!
Denne siden: http://www.stoffskifte.org/ gir deg masse informasjon, der finner du også linker videre til mer informasjon på både norske og internasjonale sider. Lykke til!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:13 #6
Date: 06/23/02 02:37:48 PM
Name: Merete
Subject: hypothyerose
Hei!
Jeg lurer på on det er noen der ute som har erfaring med hypothyerose og graviditet? Jeg ble operert i 1991 for cyster på eggstokkene, og samtidig registrerte Aker sykehus at stoffskiftet var lavt.
De valgte og ikke gjøre noe med dette. I des. 2000 ble min primærlege mistenksom da jernlageret mitt var nede i 8. Det ble da tatt nye blodprøver med kontrollprøver 1 mnd. etter de første og jeg ble umiddelbart satt på Thyroxin-Natrium 0,05 mg. Pr. i dag tar jeg 0,1 mg. Thyroxin daglig + Liothyronin 20 mg. 2 ggr. daglig.
Min primærlege er igang med å søke Armour for meg. Jeg er redd at alle år med ubehandlet Hypothyerose, cyster i eggstokkene og uregelmessige menstruasjoner kan ha ødelagt sjansene for et svangerskap. Er det noen som har liknende erfaringer blir jeg svært glad for å høre fra dere.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:13 #7
Date: 06/24/02 12:27:22 AM
Name: Monika
Subject: Re: hypothyerose
Hei Merete!
Jeg fikk diagnose "hypothyreose" i 1988 og ble med en gang satt på thyroxin. Rett etter fikk jeg også cyster på eggestokker og skulle opereres. Men cystene forsvant dagen før operasjon!!
Legen min behandlet meg da hver måned med progesteron i ca 2 år og cystene har ikke dukket opp siden.
Jeg har aldri følt meg bra på sysntetisk thyroxin, men det var så lite info om sykdommen da og jeg trodde rett og slett at feilen var inni meg ,inntil jeg fikk alvorlige problema med mine hverdaga for 5 år siden.
Da begynte jeg å bry meg om. Siden da har jeg fått masse kunskap om denne lidelsen enten gjennom andre, bøkene(kun fra USA) eller gjennom internet.
Jeg er kommet nå så langt at jeg allerede nå går på Armour(noe jeg forlangte av legen min!!) og jeg kan si deg en ting..jeg har aldri hatt det så bra som jeg har det nå...selv jeg enda ikke er helt ferdig med justeringen av dosen min!!
De fleste pasienta med hypothyreosen sliter i tillegg med for svak produksjon av kortisol. Kortisol prøver å beskytte kroppen mot stres.....noe som ubehandlet eller dårlig behandlet stoffskifte gir . Det er derfor LIVSVIKTIG at legen behandler kortisol(binyrebarsken)FØRST, før han gir deg thyroxin. Eller kan du risikere at du blir dårligere av thyroxin behandling.
I mitt tilfelle så var , UTROLIG NOK ETTER ALLE DE ÅRA, produksjonen av kortisol for høyt....noe som ga meg mentale plaga, kviser, litt ekstra behåring der og der......og noe som også forårsaket cyster + fertilitet.
Jeg kunne ikke være gravid i alle de åra ....det var ikke noe galt med meg sa gynekologen.......men jeg vet nå at det var hele mitt hormonsystemet som var i stykker på grunn av dårlig behandlet stoffskifte.
Så det blir morsomt å prøve nå....med Armour..om det blir en baby også på meg
Jeg bruker nå 2 leger. Den ene ga meg Armour og vet litt om stoffskifte og den andre, som vet resten, gir meg kortisol.(selv om du har for høy produksjon av kortisol så får du kortisol fra legen din ..p.g.a. at da tror binyrebarsken din at kroppen din har nok med den og da stopper den å produsere for mye)
Ser også linken:
http://www.fatigue1.homestead.com/adrenal.html
Er veldig nysjerrig på hvem på Aker ga deg (uten skrik???) Armour?????????????????
Så ser ikke bort fra at det blir en baby på deg også. Gir bare kroppen tid. Den vil helbredes (ENDELIG!!!!!!!!!!) med Armour fordi Armour er god...Armour ga meg livet tilbake!!!
lev vel med hypothyreose
hilsen MONIKATil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker