Viser søkeresultater 1 til 10 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Hybrid View
-
31-03-09, 03:06 #1
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 08/6/02 05:23:03 PM
Name: Merete
Subject: No Subject
Hei!
Jeg tillater meg å legge igjen link til sider jeg har laget om hypothyreose. (Note; sidene er fremdeles under utarbeidelse.)
http://home.online.no/~meretlun/hypothyreose.htmTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:07 #2
Date: 08/2/02 08:02:19 PM
Name: Ursula
Subject: Overweight +fluid retention with 10 year history of Hypothyroidism
Hello: After 10 years of treatment with "Levothyroxin" (or) Synthroid...I still carry 45 extra pounds of water-weight. No matter how much exercise or non-eating, or even eating a balanced healthy diet I do, nothing helps! I am a small body in a huge case and it is totally impossible to lose even one ounze of weight. Are there ANY SOLUTION suggestions - it is difficult to function and I am very athletic (age 53) ....pleaseeee?????
Help & Thank you, Ursula (a Canadian in South Korea)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:07 #3
Date: 08/3/02 04:13:46 AM
Name: Siri Ann
Subject: Re: Overweight +fluid retention with 10 year history of Hypothyroidism
Hi Ursula!
The synthetic thyroid didn't work for me. I have found Armour-thyroid and this web-page ( http://www.drrind.com/default.asp ) very helpful.
Yours sincerely
Siri AnnTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:08 #4
Date: 07/31/02 02:14:28 PM
Name: Mette N
Subject: Verdier på stoffskiftet.
Heisan!
Jeg har Hypotyreose og har etter jeg fikk minstemann for 5 år siden blitt bare værre og værre. Har nå tenkt å få prøvd Armour. Men, nå har jeg vært og fått meg en utskrift på verdiene mine for å se hva som er hva. Så nå trenger jeg hjelp! Aner ikke hva som er såkalt "normalt" og hva som MÅ måles. Ser at det som har blitt målt på meg er kun TSH og fritt T4. Verdiene er;
17.12.96: TSH 7,1 H + fritt T4 16,6
25.02.97: TSH 12,7 H + fritt T4 12,8
20.05.97: TSH 0,93 + fritt T4 12,4
05.12.97: TSH 0,03 + frtt T4 20,6
05.05.98: TSH 0,02 + fritt T4 28,1
24.11.98: TSH 0,05 L + fritt T4 28,1 L
03.05.99: TSH 0,11 + fritt T4 20,5
21.01.00: S-TSH 8,73 + S-FT4 15,5
20.04.00: S-TSH 8,49 + S-FT4 14,6
30.11.00: S-TSH 0,60 + S-FT4 20,6
30.05.01: S-TSH 10,10 + S-FT4 18,5
18.03.02: S-TSH 0,19 + S-ft4 20,0
Jeg har fått større og større plager med vanni kroppen, kvalme, dårlig mage, depresjoner, kronisk trøtt ( kan godt sove 14 timer på en dag! )mister mensen, halsbrann og sure oppstøt, hovne og vonde fingre, det er bare det jeg kommer på sånn i farta.......
Håper å høre fra noen som kan litt mere enn meg, så kanskje jeg kan lære legen min litt den 9 august!
MVH
MetteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:08 #5
Date: 10/21/02 12:54:12 AM
Name: nora
Subject: Re: Verdier på stoffskiftet.
Dette er vel litt sent men du har typisk hashimotos thyreoditt som er autoimmun og skifter. Les mere om det på http://thyroid.about.com.
Det som er viktig å måle er antistoffer. I tillegg bør du framover ved hver prøvetagning få målt FT3.
Høy FT3 kan tyde på "nodules" altså klumper på kjertelen som sender ut hormon på egenhånd.
Hvordan går det nå?Sist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:35 Begrunnelse: fjernet fullt navn
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:08 #6
Date: 08/3/02 04:04:52 AM
Name: Siri Ann
Subject: Re: Symptomer og kroppstemperatur....
...er et mye bedre redskap i diagnostiseringen enn blodprøvesvarene, og skal blodprøveresultatene i det hele tatt ha noen som helst relevans, MÅ også fritt T3 måles! Symptomene dine forteller at du enda er syk, og da er det det som teller, IKKE blodprøveresultatene. Jeg mailer deg litt informasjon til gjennomsyn. Lykke til og god bedring!
Siri AnnTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:09 #7
Date: 07/26/02 04:05:47 PM
Name: WWArthur
Subject: Could my hypothyroidism have caused . . .
My first baby was born weighing 6 lbs 14 ozs. My second baby weighed 10 lbs 3 ozs. I was diagnosed with hypothyroidism about 6 months after my second baby was born. I'm wondering if I might have had hypothyroidism while I was pregnant, and if this could be the cause of having such a huge baby.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker