Viser søkeresultater 1 til 10 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Hybrid View
-
31-03-09, 03:03 #1
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 08/31/02 03:42:12 AM
Name: Merete
Subject: Re: Re: Re: Noen som kjenner seg igjen og kan gi meg råd?
Hei !
Jeg går på Armour på 4.uke nå, og alle leddsmerter er vekk. Armour er laget av tørket, malt svineskjoldkjertel, men det finnes firmaer som lager naturalthyroxin av kjertel hos storfe og sau. Jeg skal se om jeg ikke kan finne disse for deg. Det homeopatiske cortisolet jeg fikk var Cortison base D 30. Dette ble selvfølgelig dosert av homeopat. Jeg hadde ingen bivirkninger av dette. eks. væskeansamling, økt sultfølelse osv.
Hilsen MereteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:03 #2
Date: 08/24/02 11:03:18 AM
Name: AAH
Subject: Re: Har min mann Hypothyreose ?
Dette er typiske symptom på utilstrekkelig funksjon i binyrene! (kan oppstå i kombinasjon med lavt stoffskifte, men også alene). Dette er en sykdom som blir sterkt forverret av stress etc...
--- --- --- --- --- --- --- --- ---
Replying to:
Min mann har det siste året gått ned i verdier fra T4 20 til 15, og TSH fra 0,92 opp til 2,15.T3 var for ett år siden på 1,8.Hans mor hadde Hypothyreose. Han er helt elendig nå, utmattet å sinnsykt sliten,klarer ikke konsentrere seg, å er blitt deprimert.
Da han nevnte stoffskifte for legen, sa han at dette var en kvinnesykdom, å at hans verdier var fine! Han har også noen rare anfall hvor han skjelver, tunnelsyn og hjerteklapp. Da MÅ han spise! Klarer da nesten ikke å stå oppreist, å det er ille hvis han da er ute på tur, eller kjører bil. Hva tror dere ?Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:04 #3
Date: 08/24/02 10:55:29 AM
Subject: Re: Kroppstemperatur
Jeg har også høy kroppstemperatur og lavt stoffskifte. Legen min sier humoristisk at "hadde alt vært etter læreboka, hadde du i alle fall vært merkelig". Mye kan ha påvirkning på temperaturen. Jeg har feks leddgikt i tillegg til hypotyerose, og betennelsen i kroppen min kan nok forklare varmen. Varmen er veldig plagsom, og medvirker til å gjøre deg enda trettere, så prøv å gjøre noe med den. Jeg har fått god hjelp gjennom akupunktur
Replying to:
Hei
En ting lurer jeg litt på......
Da jeg ble syk for 7 år siden hadde jeg en kroppstemperatur på ca. 38 grader i lengre tid. Min normal-temp har alltid vært lav....ca. 36.5.
Jeg spurte legen min etter at jeg fikk diagnosen Hypothyreose om denne temp.-økningen hadde sammenheng med det lave stoffskiftet....men han trodde ikke det, sa han.
Jeg lurer derfor på om andre har hatt problemer med kroppstemperaturen i forbindelse med stoffskiftet.... enten høyere eller lavere enn "normalt"?
Mvh
L.O.Sist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:21 Begrunnelse: fjernet fullt navn
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:04 #4
Date: 08/24/02 10:49:09 AM
Subject: Re: Hallo folk , dere må våkne opp!!
Dette høres fantastisk ut! Hva koster dette produktet, Monica?
Replying to:
Jeg staret på Armour i januar, etter 14 år med ELENDIG! behandling med syntetisk THYROXIN NATRIM. Jeg også merket en utrolig forbedring allerede etter 2 DAGA og jeg er bare bedre og bedre for hver dag!!
Jeg har en jevn kontakt med Siri Ann, noe som gi meg mer styrke. Vi prøver å hjelpe og støtte hverande!
Men vi trenger flere folk!!!
Vi også ønsker å få folk, som ikke får god nok!! virkning av Thyroxin natrium til Å PRØVE NOE ANNET DA!!! ARMOUR...for eksempel!!!!
HALLO FOLK! DERE KAN VÆRE FRISK!!!
FOLK !!! DERE MÅ VÅKNE OPP!!!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:04 #5
Date: 08/26/02 06:12:48 AM
Name: Monika
Subject: Armour
Man får fremdeles ikke Armour på blå ressept i Norge (jobber med saken), så i forhold til natrium thyroxin er den dyr!! Prisen også varierer fra apotek til apotek.... alt avhengig av hvor apoteken bestiller Armour fra...Det er også avhengig av hvor stor dose du trenger. Kan opgi senere priser (har det ikke foran meg)
hilsen MTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:05 #6
Date: 08/22/02 08:01:59 AM
Name: Lisbeth
Subject: Armour vs Thyroxin
Jeg er 27 år og har brukt thyroxin natrium siden jeg var 10 år. Det har gått greit, men de siste 2 årene har jeg vært plaget med lite motivasjon/trett/depresjon. Er nå sykemeldt med muskelplager. Jeg tar B12 sprøyter og thyroxin nivået mitt viser normale verdier hos legen. MEN jeg føler meg helt forferdelig. Jeg har sett på forumsiden at noen har prøvd Armour. Jeg er veldig interressert i å prøve dette, men finner ingen info om dette på nettet.
Jeg er veldig nysgjerrig på Armour. Må jeg ta disse semtidig med Thyroxin? Er det noen som har mer informasjon/erfaringer om armour?
Håper noen kan hjelpe meg
LisbethTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 03:05 #7
Date: 08/22/02 04:21:40 PM
Name: Merete
Subject: Re: Armour vs Thyroxin
Hei!
Info om Armour finner du på www.about.com, søk på thyroid der inne. Eller du kan søke på www.forestpharm.com, det er de som produserer Armour.
Jeg går selv på Armour, men har ikke gjort det så lenge. Bedringen kom dagen etter at jeg begynte, muskelsmerter, tretthet,angst og leddsmerter nærmest forsvant. Samtidig som jeg nå står på Armour, så behandles binyrene, så kroppstemp. er nå oppe i ca.37 jevnt hele dagen.
Etterhvert regner jeg med at jeg må ta en liten dose thyroxin i tillegg, dette fordi T4 taes dårlig opp i tarmen uansett om du spiser Armmour eller thyroxin. Legen din må søke importtillatelse for Armour, men det er en formalitet, den blir godkjent. Dette er også en forholdsvis dyr medisin, du må regne med ca. 300 kr. pr. 100 stk. Trenger du mer info er det bare å maile meg.
Hilsen MereteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker