Viser søkeresultater 81 til 90 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Threaded View
-
31-03-09, 03:02 #34
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 08/24/02 12:23:18 PM
Name: AAH
Subject: Noen som kjenner seg igjen og kan gi meg råd?
Heisann, jeg er 27 år, har brukt all fritid de siste 5 årene til soving. Siste 6 måneder har jeg dessuten vært sykemeldt, og jeg begynner å bli litt utolmodig og lei da jeg fremdeles sover 11-14 timer pr natt (begynte på 16). Håper noen her kan gi meg gode tips
I tillegg til hypothyerose har jeg også revmatisme, nedsatt produksjon av hormoner i binyrebarken, lavt B12, lavt østrogen/progesteronnivå, eksem, div matintoleranse og i tilleg en del stressrelaterte symptomer som kronisk hodepine etc... Jeg har veldig dyktig og forståelsesfull lege og en like forståelsesfull akupunktør som begge gjør sitt beste for å hjelpe meg. Men siden mine problemer er så sammensatte, sliter både vestlig og kinesisk medisin med å finne den berømte "nøkkelen" eller "nåla i høystakken".
Både legen og akupunktøren mener nemlig at alle mine plager har utspring i autoimmune reaksjoner, og at det derfor er håp om at jeg etterhvert skal finne ett produkt eller en kombinasjon av produkter som ikke bare hjelper mot trettheten og plagene knyttet til stoffskiftet, men som også kan ta bort leddsmertene og de andre plagene mine...
Takker for gode råd på denne sida ang. Armour! Det skal jeg ta opp med legen neste gang jeg er der Jeg skal også snart til homeopat, og håper hun kan hjelpe meg videre.
Men jeg håper noen kan gi meg tips dersom dere kjenner dere igjen og har funnet "nøkkelen"...
Dette har jeg prøvd (konsentrerer meg her om den behandlingen som er mest relatert til stoffskiftet):
Har tidligere prøvd ut diverse kombinasjoner av thyroksin og liothyronin (først thyroskin alene, så en kombinasjon, da viste blodprøvene ok verdier, men jeg merket ingen forskjell før jeg etterhvert kom opp i så stor dose at jeg fikk overdoseringssymptomer. Så ble problemet med binyrebarkhormonene avdekt, og jeg trappet derfor ned thyroksin/liothyronin-medisineringen til 0 for å prøve kortisol-medisin.
Prøvde da Cortef som er en naturlig form for kortison, som skal ha mindre bivirkninger enn vanlig kortison. Her opplevde jeg også det samme: ingen virkning før jeg fikk overdoseringssymptomer (var da oppe i 1 tablett over anbefalt dose). Har prøvd en periode med thyroksin og liothyronin igjen, også dette uten resultat på den fysiske formen. Nå prøver jeg en kombinasjon av thyroksin og liothyronin + en svakere dosering av Cortef.
Akupunktur har jeg tatt 2 ganger pr uke siste året, og det gjør at jeg klarer å være noenlunde våken de timene jeg er våken, i tillegg til at apetitten og humøret blir bedre... Når akupunktøren tar ferie, eller når vi prøver å ta lengre intervaller mellom behandlingene, merker jeg stor forskjell.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker