Viser søkeresultater 1 til 10 av 140

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: Sonjas gamle forum 2002

Date: 10/19/02 04:30:21 AM

Name: nora

Subject: Re: Re: Re: Re: Re: Armour

Jeg tror jeg kunne hoppet nærmest direkte over siden jeg tar 10µg Liothyronin pluss 112 µg thyroxin og har tenkt å ta 1 grain Armour (9 µg T3)pluss 50 thyroxin.
    Jeg har det egentlig rimelig bra.

De som bytter over tvert fra bare thyroxin MÅ starte lavt. Det er fordi T3 er det aktive stoffet og det har de jo ikke fått før. Og så er det jo alle de andre T'ene..
    Kilde: news:alt.support.thyroid

Jeg har bedt min lege om disse prøvene du nevner. De står listet opp på baksiden av rekvisisjons-skjemaet til hormonlabben, Aker sykehus. ACTH, Kortisol morgen, Aldosteron og binyrebark antistoff. På et møte i Juni mener jeg hun sa kortisol kveld også, er ikke sikker. De kjører automatisk anti-21-hydroxylase prøve når binyrebark antistoff er rekvirert.

Men legen sier han kan ikke ta dem. MÅ sende meg til endokrinolog. Jeg tror det er fordi jeg aldri hadde forhøyet TSH og derfor ennå ingen offisiell diagnose. Han har nå sendt min sak til AHUS og der er det mere enn 3 mnd. venteliste.
    Det skjedde etter at han nå for første gang tok blodtrykk og puls og pulsen var høy og blodtrykket var 130, pulsen pleier å være 72 og BT 110. Jeg forklarte at jeg skvetter hele dagen og det kommer av at når det ikke er mere cortisol igjen så sender kroppen ut det nestbeste, som er adrenalin. Jeg ga ham og så noe om den nye anti-21- hydroxylase-testen og han begynte å tro litt på meg. Før har han alltid gått ut ifra hypothesen at jeg har angst/ depresjon. Da er forresten cortisol høyt. Jeg har hevdet at min cortisol derimot er lavt. Har en lav prøve fra februar, som han har sett bort ifra siden jeg jo var deprimert i hans øyne (jeg har ikke merket noe til den påståtte depresjonen) og da har man jo høyt cortisol....
    Jeg har eksem også og jef føler den har med lite cortisol å gjøre. Legen sier den har med depresjon å gjøre, det ser han stadigvekk...

Jeg kan overveie å bruke Balder-klinikken men er redd for prisen.
    Forresten har jeg noe om hvordan Dessicated Thyroid ordnes i Australia: Et apotek (www.stenlake.com) importerer thyriodinum dessicatum som har garantert styrke i kilosbokser og lager så medisin av det. (På http://www.home.no.net/ngrondal/thyroidpage.html )

En idè for norge? De pleide jo å gjøre sånn i 80 År før alle gikk over til syntetisk.

Hilsen
    Nora
    Sist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:23 Begrunnelse: fjernet fullt navn
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Lignende tråder

1. Unikt arkiv over alternativ behandling
    Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandling
    Svar: 0
    Siste melding: 23-04-10, 20:16
  2. Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
    Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 21-06-07, 23:34
  3. Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
    Av nosy i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 24-05-06, 22:47

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine