Viser søkeresultater 1 til 10 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Hybrid View
-
31-03-09, 02:56 #1
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 09/22/02 08:26:27 AM
Name: Sonja
Subject: Re: Re: Når skal man ta thyroxin?
Det er ikke for meg selv jeg spør. Jeg har en venninne som sliter med dette og har fått høre fra dr. Oftebro at man ikke skal ta thyroxin til mat, samt ta den rett før man legger seg om man har søvnvansker. Hun har problemer med temperaturen, har ofte feber uten noen påviselig årsak.
Jeg spurte i forumet her fordi jeg etter egen erfaring ikke har videre tiltro til dr. Oftebro.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:56 #2
Date: 09/18/02 12:34:37 PM
Name: Inger
Subject: Armour
Hei!
Er det noen av dere som har kjenskap til hvem som vil skrive ut Armour i stedet for Thyroxin ig Liothyroin?
Hvis en har høye DHEA- verdier, jeg har 61,3, normal verdien skal være 6,0-30,0, har jeg da det som kalles binyre tretthet? Noen som kan svare meg på det?
Med hilsen IngerTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:56 #3
Date: 09/19/02 06:04:45 AM
Name: Monika
Subject: Armour
Hei! Jeg hadde også forhøyet verdia av DHEA. Men ikke så mye som deg. Legen konstaterte at binyrebarken stresset..den gikk på fullt gir. Det er helt vanlig rett før den gir opp og blir "trøtt". Hos meg jobbet den på fullt gir i mange år.
På grunn av dette måtte jeg starte med cortisol.
Det er legen din som kan skrive Armour til deg. Det er nok med fastlegen din. Du kan ikke nektes å få Armour i dag i Norge! Men noen lega er vanskelige. Da kan du klage til fylkeslegen. Husk at vi er flere nå her i Norge som bruker Armour.
Lykke tilTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:57 #4
Date: 09/15/02 11:48:38 AM
Name: Stina
Subject: Forhøyet anti-TPO
Anti-TPO.
Hei! Jeg er ei jente på 29 år. Mine T4- og TSH-verdier er såvidt innenfor det normale. I fire år har jeg hatt forhøyede anti-TPO-verdier. Den startet på 1000, og er nå oppe i 1200. Jeg har mange symptomer på hypotyreose. Mest uttalt er en altoverskyggende tretthetsfølelse. Jeg har dessuten leddsmerter, og opplever vektøkning.
Min lege sa at hun godt kunne satt meg på tyroksin nå fordi flere av blodprøvene jeg har tatt har vært utenfor normalverdiene på TSH og T4. Hun velger likevel å vente til verdiene stabiliserer seg til utenfor normalgrensene. Nå har jeg nemlig normale prøver innimellom. (Tar prøve hver 6 måned.)
Hun sier også at fordi verdiene mine går opp og ned vil jeg ha symptomer på hypotyreose. Noen synspunkter på dette? Noen som har hatt liknende høye verdier anti-TPO?
Hilsen trøtt og sliten.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:57 #5
Date: 10/13/02 03:24:34 AM
Name: merete
Subject: Re: Forhøyet anti-TPO
Hei!
Det er en likegyldig behandling du får....av en inkompetent lege!!! Man skal faktisk ikke ha antistoffer i kroppen i det hele tatt. Det legen din burde var å ta symptomene dine på alvor.....ubehandlet hypothyrose er en dødelig sykdom. Jeg har selv skyhøye antistoffer ( >3000 )men spiser Selèn nå så kanskje de kommer ned etterhvert. Jeg synes du skal ta kontakt med Balder-klinikken i Oslo, der har de flinke leger når det gjelder stoffskifteforstyrrelser. Likeså vil jeg råde deg til å vurdere naturalthyroxin over syntetisk thyroxin. Naturalthyroxin har en langt bedre effekt en sin syntetiske etterlikning, jeg har prøvd begge så jeg vet hva jeg snakker om.
Hilsen fra MereteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:58 #6
Date: 10/13/02 02:58:39 AM
Name: nora
Subject: Re: Forhøyet anti-TPO
Jeg har hatt anti-TPO på 104 og var helt elendig og TSH på 2,5 og FT4 på 10 helt nede på den laveste grensen.
Jeg måtte mase om thyroxin. nærmere bra ble jeg ikke før jeg leste en artikkel om at Selen 200µg senker anti- TPO. Min gikk ned på 100µg selen.
Ikke gjør det før du får thyroxin, du trenger så absolutt behandling. Hvorfor vente til du er ufør? Legen plikter å gi deg medisin hvis du insisterer.
Antistoffene gjør deg med 99% sikkerhet helt hypothyroid tilslutt. Å vente på det uten å gjøre noe er komplett galskap. Thyroxin er den eneste medisinen som fins som ikke har bivirkninger.
Du vil få bihulebetennelser, carpal tunnel syndrom, dårlig syn, depresjon, muskel-og leddsmerter, søvnvansker, urinveisbetennelser, vanskelig med å huske, høyt kolesterol og flere autoimmune tilstander sliki som angrep på tarmen-B-12-mangel og kanskje antistoffer mot 21-hydroxylase hvis du lar hypothyreose og autoimmun thyreoditt herje fritt.Been there, done that. Få gjort noe snart!
Be legen om thyroxin, eller skift lege!
Normale prøver og normale, fru blom. TSH sal ikke være over 2 i ditt tilfelle og FT4 og FT3 skal ihvertfall være halvveis opp eller høyere. Å skrape på bunnen på skalaen holder ikke.
Dessuten er det symptomene som teller ikke blodprøvene. Hun prøver å gi deg antidepressiva, ikke sant?
Jeg er opprørt over behandlingen du får.
noraSist endret av Sonja Midtlien; 31-03-09 kl 03:22 Begrunnelse: fjernet fullt navn
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:58 #7
Date: 09/15/02 11:46:47 AM
Name: Anonymous
Subject: No Subject
Anti-TPO.
Hei! Jeg er ei jente på 29 år. Mine T4- og TSH-verdier er såvidt innenfor det normale. I fire år har jeg hatt forhøyede anti-TPO-verdier. Den startet på 1000, og er nå oppe i 1200. Jeg har mange symptomer på hypotyreose. Mest uttalt er en altoverskyggende tretthetsfølelse. Jeg har dessuten leddsmerter, og opplever vektøkning.
Min lege sa at hun godt kunne satt meg på tyroksin nå fordi flere av blodprøvene jeg har tatt har vært utenfor normalverdiene på TSH og T4. Hun velger likevel å vente til verdiene stabiliserer seg til utenfor normalgrensene.
Nå har jeg nemlig normale prøver innimellom. (Tar prøve hver 6 måned.)Hun sier også at fordi verdiene mine går opp og ned vil jeg ha symptomer på hypotyreose. Noen synspunkter på dette? Noen som har hatt liknende høye verdier anti-TPO? Hilsen trøtt og sliten.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker