Date: 10/3/02 01:34:14 AM

Name: Siri Ann

Subject: Re: Re: Re: Hypothyreose og tinnitus

Heisann Tutta!

Jeg ser Merete har gitt deg et godt svar, men hun glemte noe viktig ...lenk til egen hjemmeside! Her finner du flere nyttige redskap du kan bruke i f.h.t. å "avdekke" et event. stoffskifteproblem m.m.: http://home.online.no/ ~meretlun/index.htm

I tillegg synes jeg du ved neste legetime skal be om en utskrift av alle blodprøveresultater (husk også på å alltid få dem i fremtiden). Desverre er det så at det legene kaller "normalt/fint" ikke er helt riktig.

Undersøk også om de har sjekket deg i f.h.t. thyreiodea-antistoffer, og om ikke be om disse prøvene.

Til slutt må jeg også få spørre deg om du er astmatiker? Jeg gikk i mange år med kvelningsfornemmelser ...fikk astmamedisiner på tross av at alle prøver viste at min lunge- og utblåsningskapasitet viste bedre enn normalen. På den tiden var jeg ikke klar over mitt eget stoffskifteproblem, men ser nå sammenhengen. Tar nå så "store" doser stoffskiftemedisin at TSH er mindre enn 0,03 ...dvs. at skjoldbruskkjertelen nå er uvirksom og "skrumper" inn ...jeg har mistet flere cm. rundt halsen, kan igjen gå i høyhalsede gensere og har ikke hatt kvelningsfornemmelser det siste 1/2 året.

Lykke til!

Siri Ann