Viser søkeresultater 1 til 10 av 140
Tråd: Forum Arkiv 2002
Hybrid View
-
31-03-09, 02:48 #1
Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 10/18/02 08:21:47 AM
Name: Inger
Subject: No Subject
Hei alle sammen!
Til alle dere som ikke får hjelp eller som ikke føler dere blir "friske" nok vil jeg på det sterkeste anbefale Balder.klinikken i Oslo. Der tar de masse blodprøver og ser kroppen som en helhet. De stiller seg også positive til Armour, jeg beg. på det for en og en halv uke siden etter å ha gått på thyroxin og liothyroin.Jeg tror jeg er på vei til å få livet i gave på ny, jeg hadde ikke trodd det hvis jeg hadde hørt det og ikke prøvd det selv. La det være årets julegave til DEG!
Med hilsen IngerTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:48 #2
Date: 10/16/02 10:56:02 AM
Name: Anonymous
Subject: No Subject
HEI! KAN NOEN HJELPE MEG?!
Jeg er en jente på 21år som for alvor begynner å lure på om jeg har fått problemer med stoffskiftet..... Det siste året har eg gått opp ca 14 (+)kg, eg er sliten hele tiden (blir sliten av å gå opp trappa, gå til bilen etc), sover masse (ti timer om natten er ikke nok....), til tider roter jeg med ordene (stammer-det går i surr!), er ukonsentrert. I tillegg har jeg en del vondt i hele kroppen, særlig i armene.
Dessuten kan jeg plutselig bli forferdelig sulten og skjelven (på nippet til å besvime), og da MÅ jeg ha mat med en GANG! Dette har jeg vært plaget av ganske lenge, men i det siste er det blitt verre, og jeg må ha mer mat (sukker) for at skjelvingen skal gå over. I familien har både min farmor og en tante hatt struma.
Til tider er jeg hoven nederst ved halsen (ser hevelse) dette kommer og går....nå orker jeg ikke ha høyhalsede gensere lenger.....I tillegg opplever jeg (heldigvis sjeldent) at synet blir uklart og "rotete"...... og er svimmel. Dessuten har jeg vært masse syk det siste året, forkjøla etc. kejmpeofte.....Håper noen kan hjelpe meg, er redd for å bli oppfattet som hypokonder og sytete.......Noen som har noen lure ord å komme med til meg?!
TUSEN TUSEN TAKK PÅ FORHÅND!!!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:49 #3
Date: 10/16/02 12:05:44 PM
Name: merete
Subject: Re: No Subject
Hei!
Først av alt.....bestill time hos legen din. Husk for all del på å fortelle om dine familiemedlemmers problemer. Hvis det er struma du har er det viktig at noe blir gjort.
Dine problemer med skjelvinger kjenner jeg igjen, de har jeg slitt med i årevis, men har nå fått konstantert insulinresistens. Legen din bør ta utvidede prøver på blodsukker og diabetes hos deg. De symptomene du beskriver er helt forenelig med lavt stoffskifte, men det er mest viktig nå for deg å bli utredet fortest mulig.
Lykke til.
Lurer du på noe, eller bare vi prate litt må du gjerne sende meg en mail.
Hilsen fra MereteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:49 #4
Date: 10/14/02 02:05:05 AM
Name: Jess
Subject: Hi
Hello, I'm new here. It's a great resource - thanks.
Jag talar ocksa lite svenska. Jag har last svenska for 7 manader sedan. Jag tanker att man som talar norsk kan forsta svenska? Jag tycker om trana svenska med personer.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:49 #5
Date: 09/30/02 11:25:47 AM
Name: Tutta
Subject: Hypothyreose og tinnitus
Jeg har ikke engang fått diagnosen - men jeg har så godt som alle symptomene, inkludert tinnitus, som jeg har hatt på begge ørene en 3års tid. Dette korresponderer godt med perioden der jeg har merket tiltagende øvrige symptomer.
Det verste for meg nå, er kronisk tretthet, dårlig hukommelse(et sjokk for meg) og skjelvingen når jeg begynner å bli sulten. Dette siste henger sikkert sammen med det litt for lave blodsukkeret på 3.2. Jeg har ikke sukkersyke - nivået fløy aldeles ikke til himmels etter måltidet og landet på patetiske 4. UÆH - dette er slitsomt og det føles helt vilt! Håper noen har en kommentar til dette med tinnitus
NB Jeg er "bare" 26 år og har alltid vært i relativt god form - derfor er det tungt å allerede måtte begynne å leve i takt med hva kroppen tillater. Det var jo noe man skulle slite med "seinere", eller?
Da har jeg fått noe ned skriftlig - men nå orker jeg faktisk ikke mer!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:50 #6
Date: 09/30/02 11:34:19 AM
Name: merete
Subject: Re: Hypothyreose og tinnitus
Hei!
Det du beskriver vedr.skjelvinger har jeg plagdes med i 18 år. Omsider tok legen prøver på insulinresistans og de var himmelhøye. I mellomtiden hadde jeg fått begynt på Armour Thyroid + homeopatisk kortisol. Kortisolet lettet på noen av skjelvingene, men nå skal jeg hyle meg til å få Metfomin i en periode slik at kroppen min kan klare å bruke insulinet. Be legen din om at han tar C-Peptid, fastende insulin og fastende glukose. Disse prøvenen vil avdekke en eventuell resistans mot insulin. Har du utslag på stoffskifteprøver??
Hilsen fra MereteTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
31-03-09, 02:50 #7
Date: 10/1/02 08:20:22 AM
Name: Tutta
Subject: Re: Re: Hypothyreose og tinnitus
Hei igjen!
Fikk svar på stoffskifte- og blodsukkerprøvene i dag, og det så normalt ut. Hmmm... Men prøvene ble ikke tatt om morgene, for det sa jeg til legen at jeg i utgangspunktet ikke orket å gjennomføre da jeg er er avhengig av buss. Fikk mast meg til en ny time i morgen - får se hva legen har å si da; han var "ikke tilstede" idag Nå har jeg sjekket litt rundt på nettet, of etter hva jeg kan skjønne er det fullt mulig å ha lavt stoffskifte selv om prøvene er normale - så dette kan dessverre bli en kjedelig prosess
Etter det jeg skjønner er insulinresistens forbundet med type 2 diabetes, eller? Leste dette igår og kan ikke huske skikkelig, men, men - skal finne ut av det etterhvert
Hyggelig å få svar så raskt; dessverre er jeg ikke kjent med medisinene du nevner(ennå?), men homeopati høres veldig interessant ut. Min erfaring med astmamedisin tilsier at man blir svakere av sånt!Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Unikt arkiv over alternativ behandling
Av Sonja Midtlien i forumet Alternativ behandlingSvar: 0Siste melding: 23-04-10, 20:16 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat
Bokmerker