Date: 11/22/02 05:45:55 AM

Name: merete

Subject: Re: Re: Re: Re: Re: Hypothrose? Ny her.

Man finner på sånt når man bare blir redd og forbanna nok pga behandlingen man IKKE får av almenlegen sin. Jeg er verken lege eller homeopat, men min homeopat ga meg en tre ukers kur med kortisol,og jeg kjøpte ganske enkelt et glass selv, ba om doseringsanvisning fra homeopat og dette tar jeg nå to-tre ggr. i uken. Det holder i det minste panikken på avstand+ jeg er ikke så ømfintelig for lys mot øyne lenger.

Jeg gikk på Thyroxin-Na. i 1 1/2 år, fikk så Liothyronin i tillegg og ble bare dårligere og dårligere. Tilslutt bestemte jeg meg for at nok er nok og skaffet meg et par bokser med Armour. Dag 2 startet bedringen og siden har det bare gått fremover. Legen min har kapitulert og skrevet resept på Armour til meg........og jeg kan si så mye at h...... må fryse over før jeg så mye som rører en Thyroxin-Na. igjen.

Fra det jeg har hørt om Oftebro kan du glemme å få Armour fra han..hvis du ønsker å prøve Armour foreslår jeg at du bestiller time på Balder-klinikken. Der jobber de med det.

Lave nivå på fettløselige vitaminer er helt vanlig hos hypothyreosepasienter. Siden man gjerne har enten diarè eller forstoppelse greier ikke tarmen og produsere og ta opp de vitaminer og naæringsstoffer den skal.
Kutt ut soyaprodukter(soya forverrer stoffskiftet), hvis du bruker smør på maten....bruk meierismør. Stek mat i olivenolje eller rapsolje. Kokosolje er kjempefint siden det stimulerer forbrenningen. Husk at fett er det kroppen gjerne vil ha som drivstoff, karbohydrater er "nødproviant" og omdannes lettere til fett(som legger seg på sidebena)

Håper dette hjalp litt. God helg.

Jeg ville gått rett på Armour, med den erfaring jeg har nå, anser jeg ikke Thyroxin som medisin mot stoffskiftet. Det er noe man kan bruke for å regulere nivået på to blodprøver...TSH og FT4.

Hilsen fra Merete