Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Er vi alle "internett-pasienter"?

"Den opplyste Internett-pasienten er på full fart inn på legekontoret. Resultatet er store utfordringer for fremtidens leger, viser ny norsk undersøkelse. Pasienter er ikke som de en gang var. Klokkertro på doktor'n i ett og alt, dypt takknemlige for all hjelp og helt uten kritiske spørsmål. Nei, dagens pasienter kommer i stadig økende grad med favnen full av Internett-utskrifter om behandlingsalternativene for sin sykdom." "Internett-pasienter utfordrer legene"

"- Muligheten til å søke alternativ informasjon reddet livet til min kone, sier Hegge." Reddet konas liv

"Legen forklarte pasienten, en 16 år gammel gutt, og hans far at pasienten hadde fått blodpropp i skuldervenen, og at han var usikker på årsaken til at dette hadde oppstått. Faren svarte: "Men dette er selvfølgelig Paget-von Schrötter-syndromet!"; han hadde googlet symptomene, funnet fram til diagnosen, og kunne videre belære legen om årsak og behandling.

Denne lille historien illustrerer legers utfordring i møte med "internettpasienten". Kan så leger ha nytte av Google? British Medical Journal trykket nylig en artikkel om en enkel studie der problemstillingen var: Hvor bra er Google til å hjelpe leger i å nå fram til rett diagnose?"
    Dr. Google?
    Sist endret av Mod; 02-06-16 kl 13:46 Begrunnelse: Utdaterte lenker oppdatert
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn