Viser søkeresultater 51 til 60 av 61
Tråd: Noen spørsmål.
-
21-06-07, 20:52 #51
Jeg synes å huske at lilja har antistoffer akkurat som de fleste av oss.
Akkurat nå har hun for lav ft4 og har diverse symptomer derav og urinveisbetennelser av for lav dose. Det skal teoretisk sett rette seg opp ved riktig dose, slik det har gjort for andre, og da må man jo prøve med en slik dose som får ft4 på littegrann over midtpunktet som første forsøk. Minst.
At TSH-en hennes skal gå opp plutselig nå snart tror jeg engentlig ikke noe på, ellers ville det forlengst ha skjedd når hun begynte å spise igjen.
Jeg og mange andre og lilja har bare lav TSH men hun har unektelig et bra argument ovenfor legen sin, at det er en forklaring på den og at man må se på ft4 istendenfor.
Vi andre har ingen slike bra argumenter og må bare trøtte ut legene våre som stadig skal senke dosen vår.
Har prøvd å følge legns råd i flere måneder om gangen, og det ble bare tull og hypo og jeg ble dårlige. egentlig skal man ikek ekserimentere sånn med for lav dose fordi mange på forumene sier at de aldri ble så bra som før. Har kanskje noe med reseptorene å gjøre.
-
21-06-07, 22:28 #52
Ja, Nora, du har sikkert rett. Du har mye bedre greie på dette enn jeg har. Men Lilja bør uansett ha full oversikt over hvilke antistoffer hun har, eller ikke. Og dessuten ang optimal dose - jeg skulle jo hatt det nå, for går jeg høyere, blir jeg hyper. Men jeg sliter likevel med urinveiene... Og så tenkte jeg at hvis det var en sjanse for at hun kunne klare seg uten medisinene, så burde det jo undersøkes om det var mulig, spesielt siden hun er lite begeistret for å ta dem.
Hva sier legen din, Lilja? Om du kan klare deg uten medisiner hvis du klarer å spise jevnt og trutt det du skal?
Og forresten, har du spist ordentlig nå ei god stund? Jeg synes å kunne huske at du hadde en periode hvor dette ikke var helt bra? Tar jeg feil?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-06-07, 00:04 #53
Hei Stina
Det var en periode hvor det var veldig dårlig med spising og veldig hard trening. Nå Spiser jeg bedre og trener ikke så hardt
Det er ikke så lenge siden det begynte og gå bedre så håper det fortsetter sånn
Jeg har ikke hørt med legen min om hun synes jeg kan gå uten de. Men jeg fikk kjeft en gang for jeg var en periode uten dem jeg viste ikke at man skulle ta de livet ut. Ivertfall sa legen jeg måtte ikke stoppe sånn det er farligt men jeg døde jo ikke jeg eller var noe dårligere for det
Det var da den perioden hvor jeg flyttet og måtte bytte lege og den andre legen sa ingenting om at jeg behøvde og ta de tablettene livet ut men sku ta de for stoffskifte var lavt da jeg var veldig syk.
Så er da ikke lett blir jo forvirra jeg da
Legen min sier Prøvene dine er bra og hun tok jo også ned dosen min men så spurte jeg igjen om jeg kunne øke så fikk lov og ta 150 mg 3 dager i uka og de andre dagene 100mg men blir litt sliten passe på da skal jeg ha det og en annen dag det :,(
Jeg tror ikke legen min kan noe særlig om stoffskifte så er sa vansklig og prate med henne om det. For hun mener det er bra men det er jo ikke helt bra som noen her inne på forumet sier.
Noen spørsmål hvor høyt bør mitt tall ligge, at da er det bra ? Hvor høy dose må man da ta ?
Er det for at jeg tar for lav dose medisin at jeg hele tiden får Urinveisinfeksjon eller kan det være andre grunner sorry rare spørsmål
Klemz fra Lilja
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
22-06-07, 00:40 #54
Ja, Lilja, det er lett å bli forvirret
Spesielt når man som du har fått litt forskjellige tilbakemeldinger. Men nå er det jo engang slik at leger generelt ikke har særlig god greie på stoffskiftet (min lege hadde f.eks. aldri hørt om Armour), så vi blir visst helt nødt til å forsøke å holde litt styr på det selv, selv om det heller ikke er lett. Men vi må visst, de av oss som har problemer med å bli noe særlig bedre.
Det beste med medisinen er å ta en mest mulig jevn dose daglig, så i ditt tilfelle kanskje 125 hver dag? Også maten, spise jevnt og blir det litt lite eller ensformig, er det ekstra viktig med diverse vitamin- og mineraltilskudd. Kanskje du må ha en lengre periode med "bedre spising og ikke så hard trening"? Ikke vet jeg, men kanskje...
Det er litt bemerkelsesverdig at du ikke ble dårligere av å gå uten medisin i en periode (har tenkt på det mange ganger - hadde sikkert ikke vært dårligere uten medisin). Hvor lenge gikk du uten?
Har du vært hos endokrionolog? Hva sier i så fall denne mht medisinering livet ut? Om du ikke behøver medisiner livet ut, så må du i alle fall trappe ned i samråd med lege, nettopp fordi kroppen skal få lov til å gradvis øke sin egen produksjon - hvis den da er i stand til det. Finn ut det med antistoffene...
Ingen kan vel svare på hvor høy dose du må ta for at dine tall skal bli bra og/eller formen din, for alle folk er forskjellige og reagerer litt ulikt på medisinering. Du må nok finne ut av det stille og rolig, hva som fungerer best for deg. Men hvordan du spiser og hvordan du trener, vil kanskje spille noe inn. Noen må visst ligge i øvre halvdel av referanseområdet for FT4 og FT3 for å ha det bra. Og da er det det referanseområdet som det laboratoriet dine blodprøver blir sendt til, som gjelder for deg.
Nora forteller om urinveisbetennelse og at det er et symptom på at en er for lav. Det har med slimlaget å gjøre. Det stemmer også litt med mine egne antakelser om tørre slimhinner som da bakterier lettere setter seg fast i, enn om de er fuktige og glatte. Det er dette tranebærtabletter skal hjelpe litt med, at bakteriene ikke får så godt tak i slimhinna, de blir lettere skyldt vekk. Og da er det også viktig å drikke mye væske. Ellers vet jeg ikke om noe som kan skyldes alle disse urinveisinfeksjonene, for som meg så sitter du vel ikke ute i kulda eller noe? Fryser mye på beina...?? Jo, noen mener f.eks. at det er ecoli-bakterier, så det er viktig med god hygiene. Og så var det vel noen som mente at såpe kunne irritere, så kanskje litt mildere såpe f.eks.?
Håper du finner ut av det alt sammen i alle fall, kjempekjipt å være så dårlig så mye av tiden ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-06-07, 09:38 #55
Hei Stina
Takker for svar
Jeg husker ikke helt hvor lenge jeg gikk uten medisinene men noen mnd var det.
Det kan hende jeg må ha lengre periode med og spise og drikke bra og ikke trene så hardt og det håper jeg det fortsetter med
Jeg får høre med legen om jeg kan ta 125 mg hver dag
Jeg har ikke vært hos endokrionolog, er det noe man kan spørre legen om man kan få time hos det ?
Jeg fryser ikke på beina så tror ikke det er det som gjør at jeg får urinveisinfeksjon. Det er nok noe annet men hva det vet jeg ikke. Men er lei det da
God Helg Klemz fra Lilja
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
22-06-07, 15:36 #56
Ja, det er litt merkelig da, at du ikke ble verre de månedene uten medisin, så da kan man lure på om Levaxin gjør noe for deg i det hele tatt - eller om du kan ha gått på for lav dose, men det må man være forsiktig med å eksperimentere med selv. Så ja, du kan spørre legen om du kan komme til endokrionolog - og det bør hun/han sende deg til hvis vedkommende har så lite greie på stoffskiftet.
Ang antistoffer, du kan bare ta en telefon til legekontoret å spørre om de har blitt målt på deg, og hva verdien var da - i første omgang. Hvis de ikke er tatt, så spør om å få målt det på neste blodprøve. Spør spesielt etter Anti-TPO. Og ja, du kan jo spørre om du kan ta 125 mikrogram om dagen, se om det gjør noen forskjell.
Håper du får til en lang periode med spising og drikking og lite trening - slå deg løs, du har mye å ta igjen ;) ;) Neida, håper du finner noe som er greit for deg å leve med, både psykisk og fysisk. Kanskje du skulle forsøke de tranebærtablettene, og magnesium?
Ja, jeg er også lei de urinveisinfeksjonene
God helg til deg også
Og klemz og koz ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
27-03-09, 06:28 #57
Sv: Nesespray (Otrivin, feks.) og stoffskiftesykdom
Da indholdsstoffet i Otrivin xylometazoline eller xylomethazoline er designet til at efterligne den molekylære form af adrenalin betyder det, at det binder sig til samme cellereceptorer, som adrenalin gør. Af denne grund, bør det ikke anvendes af personer med nogen form af adrenalin-realaterede sygdomme. Det er jo i virkeligheden et kunstigt hormon eller hormonlignende stof, hvilket ikke rigtig står tydeligt angivet i indlægssedller (så vidt jeg ved).
Otrivin-bruk førte til neseoperasjon
Flere Otrivin-artikler
Det må betyde, i så fald, at den tætte forbindelse mellem thyreoidea og binyrene (adrenalin) gør, at hvad der påvirker binyrene, påvirker sekundært nok også skjoldbruskkirtlen - forestiller jeg mig.Sist endret av Anisa; 27-03-09 kl 06:54
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-03-09, 14:22 #58
Tett nese og rennende nese står også listet opp som som et symptom på hypotyreose. Jeg har konstant rennende nese, og tett innimellom, lekkert
, og er spent på om det vil avta når Armourdosen begynner å bli optimal.
Jeg gleder meg til å skrive en melding liknende Anisas her om dagen, hvor alle opplevelser av før og opplevelser av nå var listet opp!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
27-03-09, 21:31 #59
Jeg er også konstant tett, MEN om natta, på dagen trenger jeg ikke- det er bare når jeg legger meg. Blir sprø av det, men har hatt det hele livet- fra jeg var liten. Skulle egentlig blitt operert men jeg vil ikke.
Men jeg har fått resept på Rhinocort, og det hjelper- da kan jeg klare meg uten for en periode. Nasonex skal også hjelpe..Jeg har vært i sinnsykt ekkel form i det siste... Sliten etter ett par timer, aldri uthvilt og masse smerter i ben og armer...
-
28-03-09, 12:44 #60
Da både Rhinocort og Nasonex indeholder kortikosteroider, må der påregnes en bi-effekt på binyrerne. Vitgigt at vide for de stofskiftesyge, der også slider med binyretretthet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Svar med sitat

Bokmerker