Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Tråd: Westhroid
Threaded View
-
25-03-09, 11:05 #6
Sv: Westhroid
Jeg tror selv, at "skrækhistorierne" kommer mest fra de eksempler, hvor der er tale om en autoimmun grobund for hypothyreose. Har du antistoffer, Ruth?
Hvis ikke - må du nok påregne, at lige som når man er rask, også når man er i Armourbehandling - forekommer døgn-, dag- eller sæsonvariationer. Specielt hvis man overglad over bedringen glemmer at sørge for, ikke at brænde alt krudtet på en (om)gang, på alle de aktiviteter, man før var for svag til.
En bedring er altid her-og-nu, og hvis den skal blive permanent (almindelig hypothyreose uden antistoffer), skal der progressiv hvile til, også selv om man er ellers frisk og frejdig. Det gælder om ikke at tømme sig for hormoner, men langsomt også vænne binyrerne til, ikke at være på overarbejde og altid på spring til at kompensere. Det er min teori, jeg har erfaret mig til.
Du kan også (i en periode) supplere op med en kvart levaxintablet til hver gang du indtager Armour + tilskud af selen samtidigt (understøtter t3/t4-omdannelsen) og se hvad der sker. Du kan også prøve konsekvent en glutenfri kost i et par måneder, da denne kost vil frigive en stor del af thyrohormoner således, at de fra at blive "forbrugt" i fordøjelsen/forbrændingen - flyttes over til celle-stofskiftet (forenklet sagt).
Jeg understreger hele tiden "almindelig hypothyreose uden antistoffer" fordi jeg har ikke selv en erfaring med det autoimmune og ellers ved kun lidt om det, undtagen de overordnede.
EDIT/Kosthold tema fortsetter her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8019Sist endret av Admin; 25-03-09 kl 14:06 Begrunnelse: Tråd delt
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Armour, Westhroid og Nature-Throid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 16-06-09, 19:29 -
Westhroid og en operation for en tarmsygdom
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 11-06-07, 10:18

Svar med sitat

Bokmerker