Viser søkeresultater 1 til 10 av 47

Tråd: Westhroid

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Westhroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Dette er oppmuntrende historikk! Jeg begynte Armour 7. mars, og opplever en blanding av bra og dårlig. Går nå på 2 1/4 grain, økte med en 1/4 i forigårs. Litt redd for å gå for fort opp. Hørt så mange skrekkhistorier!

Men din historie gjør jo at jeg lurer på om jeg skulle gått opp litt til nå, for jeg fryser, hendene mine er iskalde igjen. Og jeg er litt svimmel av og til (eller virus som jeg hørte hos legen...), noe som forsvant med en gang jeg startet på Armour.

Jeg hoppet rett over, jeg da. Kuttet ut syntetisk tyroxin og hoppet rett på Armour. Kanskje det ikke var så lurt?
    Jeg tror selv, at "skrækhistorierne" kommer mest fra de eksempler, hvor der er tale om en autoimmun grobund for hypothyreose. Har du antistoffer, Ruth?

Hvis ikke - må du nok påregne, at lige som når man er rask, også når man er i Armourbehandling - forekommer døgn-, dag- eller sæsonvariationer. Specielt hvis man overglad over bedringen glemmer at sørge for, ikke at brænde alt krudtet på en (om)gang, på alle de aktiviteter, man før var for svag til.

En bedring er altid her-og-nu, og hvis den skal blive permanent (almindelig hypothyreose uden antistoffer), skal der progressiv hvile til, også selv om man er ellers frisk og frejdig. Det gælder om ikke at tømme sig for hormoner, men langsomt også vænne binyrerne til, ikke at være på overarbejde og altid på spring til at kompensere. Det er min teori, jeg har erfaret mig til.

Du kan også (i en periode) supplere op med en kvart levaxintablet til hver gang du indtager Armour + tilskud af selen samtidigt (understøtter t3/t4-omdannelsen) og se hvad der sker. Du kan også prøve konsekvent en glutenfri kost i et par måneder, da denne kost vil frigive en stor del af thyrohormoner således, at de fra at blive "forbrugt" i fordøjelsen/forbrændingen - flyttes over til celle-stofskiftet (forenklet sagt).

Jeg understreger hele tiden "almindelig hypothyreose uden antistoffer" fordi jeg har ikke selv en erfaring med det autoimmune og ellers ved kun lidt om det, undtagen de overordnede.

EDIT/Kosthold tema fortsetter her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8019
    Sist endret av Admin; 25-03-09 kl 14:06 Begrunnelse: Tråd delt
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Armour, Westhroid og Nature-Throid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 16-06-09, 19:29
  2. Westhroid og en operation for en tarmsygdom
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 11-06-07, 10:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg