Viser søkeresultater 41 til 47 av 47
Tråd: Westhroid
-
03-03-12, 15:54 #41
Sv: Westhroid
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-03-12, 16:30 #42
Tusen takk tilbake til deg Anisa for alt du gir og alt du bidrar med.
Det er ikke så rent lite! 
Det er veldig godt at vi kan hjelpe hverandre på dette forumet. Selv har jeg fått så utrolig mye god støtte og hjelp her.
Kan ikke få takket nok.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-03-12, 10:42 #43
Sitter her med tårene trillende nedover kinnene, så ufattelig deilig å bli så bra!!!! Håper du aldri får dem tilbake!
-
03-03-15, 06:54 #44
Westhroid
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-06-15, 17:08 #45
Jeg har startet denne tråd i juli 2007 (anser mig fortsat værende i ubetalelig gæld til Yvette
), og siden det gik fint frem, har jeg heller ikke opdateret tråden ret ofte siden dengang.... men nu er der en god grund til en ny opdatering, fordi mine thyroid-tabletter er holdt op med at virke... troede jeg.
Lige siden begyndelsen i 2007 brugte jeg 2-2½-3 grains thyroid-tabletter hver dag, til natten. Lidt mere til vinter, lidt mindre om sommeren. Det gik fint indtil for 2-3 måneder siden. Først begyndte jeg at være sur og vranten, det meste af tiden. Så blev det så som så med at tænke og huske. Og gide noget som helst... Det troede jeg var fordi det hele var bare noget skidt, folk var dumme, venner svigtede bare det hele... I det hele taget, hele verden var bare en møgbunke... men jeg har altså ikke lugtet lunten før jeg begyndte at fryse.
Problemet med en vellykket behandling med thyroid-tabletter, man med så meget møje har tilkæmpet sig, er at nu "bliver alting godt for altid", tror man. Det troede jeg fuldt og fast på gennem de otte år, siden min første thyroid-pille i 2007. Selv da jeg begyndte "uforklarligt" at fryse sidst i februar, ringede ingen advarselsklokker... Det har taget mig næsten to måneder inden tiøren faldt og jeg begyndte måle kropstemperatur flere gange om dagen. Fra jeg skulle til at stå op fra sengen, til jeg var i fuld bevægelse resten af døgnet.
Resultatet blev at jeg måtte konstatere at den basale temperatur lige efter opvågning var som den skulle være: 36,6. Alligevel kunne jeg vågne midt i det hele i anfald af gennemtrængende indre kulde, ingen nattøj kunne afhjælpe. Så sover man igen og alt er i skønneste orden når man vågner op, og alligevel ikke?
Når jeg sad i sofaen eller på en stol foran computeren, begyndte kulden snige sig ind på mig, jo længere jeg sad stille... temperaturen faldt ned til 35-et-eller-andet grader og jeg var ikke fem sure sild værd, indtil jeg begyndte at bevæge mig igen. Op på benene og gå lidt, støvsuge, gå ud med affald, eller drage ud på arbejde. Så var temperaturen steget igen op til den normale 36,6 grader, så længe det varede...
Hver gang jeg skulle hvile mig, blev jeg hypo igen, og hver gang jeg begyndte bevæge mig, blev jeg OK. Men man kan altså ikke blive ved med at bevæge sig hele dagen. En gang imellem skal man ned og sidde, skrive noget, spise noget eller hvad ved jeg... men jeg blev hypo for fulde gardiner hver gang jeg sad eller lå ned. Derimod varmen tolererede jeg helt fint - det var nemlig aldrig varmt nok, end ikke i fyrre grader varmt badevand.
Noget har forandret sig med mit stofskifte... Lige som krybdyr måtte jeg have mit stofskifte op ved bevægelse og varmekilder udenfor kroppen. Så snart jeg måtte hvile, faldt stofskiftet langt ned, ofte endda under 35 grader. Jeg blev SÅ hypo hver gang, som jeg ellers før kun kunne huske som mareridtet fra fortiden. Det var fandeme ikke morsomt... fordi jeg jo allerede er i behandling med thyroid, så der er ikke mere at gøre, hvis behandlingen ikke virker mere.
For at opretholde varmen (for at kunne tænke) måtte jeg vandre rundt med en tablet, mens jeg søgte efter forskning i Thermogenic Effect of Thyroid Hormone og lignende. Jeg fandt svimlende masse forskning og jeg måtte vandre kilometer efter kilometer i min stue, før jeg var færdig med at læse og forstå bare en artikel ad gangen. Det kunne fandeme ikke passe, at thyroid ikke virkede mere...
Det korte af det lange er, at jeg begyndte eksperimentere med hyppigheden af indtag af tabletter. Delte mine tre grain over 3-4 gange, men det virkede ikke. Så begyndte jeg eksperimentere med både mængder og hyppighed: 2 grain til natten, 1 grain om formiddagen, 1 grain tidligt på aftenen... Efter 14 dage måtte jeg konstatere at heller ikke den kombination virker for mig, så jeg fortsatte med at eksperimentere.
Nu er 1½ måned gået siden starten på sidste forsøg med en kombination, der fungerer så godt, at jeg har det endda bedre end for et år siden: 3 grain til natten + 2 grain til middag. 5 grain i alt om dagen, jeg fryser ikke længere og tænker som jeg var Einstein... føles det i hvert fald.
Jeg er ikke spor bekymret over dosering på 5 grain fordi jeg har læst så meget gammel forskning i desiccated thyroid, at jeg ved at i gamle dage, 5 grain/dag var ganske normal behandlingsdose. Der var selvfølgelig folk der har klaret sig med mindre, men der var så sandelig mindst lige så mange, der måtte behandles med højere doser endda. Jeg må endda konstatere, at min krops indre "føles" rigtig meget anderledes bedre end før... hjerterytme, let og ubesværet (trods de mange daglige smøger) åndedræt, let på tå, musik lyder bedre, farver er mere intense... og i det hele taget føles det rigtig easy at være i sin egen krop.
Jeg ved fortsat ikke med sikkerhed, hvad egentlig var grunden til at mit stofskifte slog denne kolbøtte selv om jeg ellers troede mig sikker pga. thyroid-behandling, men der er så mange systemer i kroppen, der forandrer sig AF alder, at man nok ikke skal regne med at kunne gå på nøjagtig samme medicindose for resten af livet, efter at man har passeret de 60.
En del af pointen er også, at det ville overhovedet ikke være muligt, på lignende måde at justere op syntetisk behandling... Thyroid er derimod så skånsom og så ikke bølge-virkende på en gang, at den nytter stort selv så gamle hjerter og kredsløbet som mit, så her må jeg endnu en gang takke Yvette for det store offer hun bragte i 2007, da hun besluttede at dele sin medicin med mig.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-06-15, 18:13 #46
Takk for at du deler, Anisa.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
06-08-15, 17:57 #47
Ja, jeg har fået det så meget bedre, men kun for en tid... Selv om det blev ikke igen lige så skidt som før, har effekten vist sig at være svingende. For svingende til at kunne fungere godt nok i hverdagen. Da jeg så kom i tanker om, at jeg rent faktisk ikke længere havde brug for min ladyshaver (i armhuler) i et år eller halvandet, begyndte jeg at læse mig op i DHEA.
For godt og vel en måned siden startede jeg med tilskud af DHEA 5 mg dagligt. Målet er at lade dosen stige over endnu en måned, til en vedligeholdelsesdose på maks 25 mg dagligt. Derefter må der gå et par måneder til, fordi DHEA "virker" langsomt og først efter mellem 3-6 måneder indtræder den fulde effekt. Jeg vil holde øje med mine armhuler (
), men at dømme efter denne ene måned der er gået siden jeg startede på DHEA, er jeg ved godt mod.
Lignende tråder
-
Armour, Westhroid og Nature-Throid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 16-06-09, 19:29 -
Westhroid og en operation for en tarmsygdom
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 11-06-07, 10:18

Svar med sitat

Bokmerker