Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Nyt medlem fra Danmark.
Threaded View
-
24-03-09, 20:56 #4
Sv: Nyt medlem fra Danmark.
Ja, Katrine... jeg ser, at ordet "kost" udløser den normale reaktion i retning af "sund kost", "rigtig kost" og deslige. Men jeg håber nu alligevel at du vil følge linket, idet min opfordrig handler om henvisning til info om thyreoideaundertrykkende eller thyreoideastyrkende kost. Det er ikke det samme som almindelig sund kost, da en stor del af de fødevarer vi er vant til at betragte som sunde - faktisk forøger vores behov for thyroxin, eller hæmmer omdannelsen af T4 til T3, eller endda også stimulerer dannelsen af flere antistoffer, hvor det faktisk er alt andet end sundt for kroppen og for tilværelsen.
Jeg er også lidt ked af, at det ikke lykkedes dig at holde fast i den glutenfri kost med minimum af kulhydrater. Igen fordi denne kost reelt i den grad hæmmer kroppen i at gå i angreb på sin egen skjoldbruskkirtel (eller andre autoimmune mål), at alene denne omlægning ville gøre dit liv meget nemmere på sigt.
At du kan forstå TSH-fikseringen kommer ikke bag på mig, oplysning om dit erhverv taget i betragtning. Men i sammenhæng med stofskiftesygdom handler det altså ikke om at gøre det bekvemt for lægerne. Det er faktisk deres job at have svære opgaver at løse. Søge at løse dem på patienternes (dvs. sygdommens) præmisser og sidst men ikke mindst - minde dem hele tiden om, at vi er altså ikke laboratoriemus, men levende mennesker, hvis skæbne netop afhænger af, at de fokuserer på andet end et lille, misvisende tal i tabellen.
Godt du fandt stedet her, som for mange er det eneste sted, hvor de fuldt og fast kan regne med at blive forstået og accepteret, når der ind imellem er behov for. Velkommen igen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Ny medlem som er nyskjerrig
Av rebecca i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 01-05-08, 22:42 -
Hei, hei - nytt medlem
Av Marin Grense i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 15-04-08, 23:12 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40 -
fullverdig TA-medlem?!?
Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 26-10-06, 15:49

Svar med sitat
Bokmerker