Takk for svar, Thomas! Det var til trøst !

Jeg har hatt lavt/"uregelmessig" stoffskifte i snart 6 år. Gikk på 25 mcg Levaxin i 3 år. Økte så til 50 mcg & gikk på det i noen mnd før jeg sluttet med medisiner. Har ikke blitt bedre i formen hverken med eller uten Levaxin. Blodpr. har derimot vært "normale" når jeg har gått på Levaxin. En genfeil gjør at jeg må ta hormontilskudd for ikke å være i overgangsalderen. Det fant de ut i fjor så jeg har snart gått uten Levaxin et år fordi legen jeg var hos mente jeg trolig ikke skal ha medisiner for stoffskifte likevel. Overgangsalderen gjorde at jeg fikk lavt stoffskifte, mente denne legen.
Men.. når jeg bruker både Levaxin & hormontilskudd gjør det meg verre. Problemet er at jeg kan ikke slutte med hormonene for da vil jeg få en rekke aldersplager som en i 20 årene ikke skal ha Temmelig rådvill om dagen. Noe jeg trøster meg med er at legen som fant dette ut fortalte meg at stoffskifte varierer i de ulike livsfasene og om du lar deg stresse eller om du påvirkes av andre ting i livet. Alt fra sorg, depresjoner, dårlig kosthold osv. så har det sin innvirkning, og jeg merker om jeg tar livet mer med ro, ikke lar meg stresse -som jeg har en unik evne til å la meg gjøre over den minste ting- så har jeg det også bedre.. Jeg stresses i jobben og sammen med andre. Kanskje jeg bare skulle legge meg på isolat Uff, nei, men jeg blir deprimert av at jeg ikke finner en balansegang.

Dere som har stoffskifteproblemer og er kvinner : Blir dere verre før menstruasjon? Hormonene er jo litt "rare" i den perioden, føler jeg og opplever en del endringer da.. Mer trøtt, mer slapp, sliten, halsen er anstrengt osv.
Noen erfaringer ? Suger til meg alt som heter "trøst"