Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
20-03-09, 22:35 #5
Sv: høyt blodtrykk og hypothyreose..
Hei igjen

Nei, blodtrykket var høyt før jeg startet på Levaxin.
Jeg fikk diagnose og medisiner samme dag som det ble målt.
Etter det jeg vet så er jo svimmelhet et av de vanligste tegna på Hypo?
Har slitt med svimmelhet i flere år...
Jeg tror jeg har hatt hypo i ca 3-4 år nå,
men dessverre ikke blitt tatt seriøst av lege selv om flere familiemedlemmer har samme diagnose og jeg har slitt med samme symptomer. Jeg ble dessverre kun henvist til psykolog og tvunget på antidepressiva som gjorde meg enda mere trøtt, utmattet og deprimert...
Først når jeg begynte å bli alvorlig syk at legen gikk med på å ta blodprøve, etter å vurdert å henvise meg til hypokonderklinikken.
Jeg sa at jeg håpte hun gjorde det, fordi da ville jeg i det minste få en undersøkelse, og finne ut hva som var galt.
Men jeg fikk henne til å ta blodprøver ihvertfall og verdiene på stoffskiftet var på over 100 ett eller annet og hun virket veldig spak da jeg kom tilbake til neste time. Gav meg så Livoxin og beskjed om å sifra til psykolog at jeg hadde hypothyreose...
Etter legetimen gikk jeg på toalettet og grein. Tårene trillet i strie strømmer. Fikk en slags reaksjon jeg ikke kan forklare. Trur det er fordi jeg var så utmattet, men samtidig forferdelig lettet over å vite - hvorfor jeg hadde alle disse plagene og at en medisin kunne gjøre meg frisk. Har skjønt nå at det ikke er fullt så enkelt, men jeg har ihvertfall satt et navn på det, og vet jeg ikke er hypokonder og at alle symptomer er psykiske påført av meg selv og at jeg er lat..
Synes mange leger tar sjanser ved å ikke lytte til pasientene sine og ved å ha for lite kunnskaper. Jeg fikk ingen informasjon om denne sykdommen, bare medisiner jeg skulle ta. Først etter en uke, leste jeg på nettet at medisinene IKKE skulle tas sammen med mat...
Og mange forteller om hvilke verdier de har på blodprøver og følger med, og jeg lurer på hvor de har fått tak i disse prøvene. Er det ikke legen som får dem fra laben?
Vet ikke om jeg tør å spørre legen om å se "hennes" papirer en gang jeg...
For da virker jeg jo overinteressert i min sykdom.
Hun har jo stemplet meg som hypokonder selv om hun ser sort på hvitt at jeg er syk...
Vanskelig situasjon...
Men jeg er jo interessert i å følge med. Det er jo kroppen min,
og jeg vil jo vite mest mulig så jeg kan tilpasse meg best mulig og leve best mulig.Ny og forvirret hypo...
Maikas dagbok
Lignende tråder
-
Kan man få høyt blodtrykk av å begynne på Levaxin???
Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 27-03-08, 11:01 -
Høyt blodtrykk???
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 13-06-07, 08:42 -
høyt blodtrykk, ujevn puls
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 24-04-07, 10:55 -
hypo og høyt blodtrykk, kan det ha noen sammenheng?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 24-03-07, 20:05

Svar med sitat
Bokmerker