Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Indlægget jeg skrev her er ikke henvendt til Hildemor. Men tak for det alligevel, idet deraf fremgår faktisk en del, jeg netop påpeger som et muligt generelt problem.
At vi muligens er i ferd med å få et problem er jeg enig i, men jeg forstår ikke helt hva du mener likevel. Se under.

Mit trådstart-indlæg er skrevet generelt og som en reaktion på tendensen til, at nogle brugere ønsker sig bedre nyheder og mere politisk korrekt holdning til sygdommen og lægerne end mange af de forpinte (og de erfarne) kan levere.
Her ønsker jeg at du er mer konkret. En litt ekstrem tolkning at det du sier kan dras til at "man er ikke enig med legen, for leger er duster og Armour er eneste rette hvis du ikke blir frisk på null svisj på Levaxin".
Utifra hva du har skrevet tidligere er jeg helt sikker på at jeg tar feil, så korriger gjerne.
Jeg kan kun sige til de positive, der ikke kan lide at andre mestrer deres sygdom dårlige end dem selv - at hvis de mener, at der mangler positive indslag her på forum - har underforummet Gladnytt! stået, stort set ubenyttet siden oprettelsen.
Jeg forstår rett og slett ikke hvor du vil. Vi har massiv mengde sutring på forumet, det skulle være nok til den aller dystreste sjel. Vi har mange tragedier (reelle, for all del) her, som jager nykommerne på flukt. Litt balanse i form av historier fra dem som har blitt friske, som har fått seg et liv, som har funnet et måte å leve med sykdommen på må da bare være av det gode?

Så kan de som ennå ikke har kommet helt frem se at det faktisk går an, og kanskje slippe å synke ned i en dyp pøl av fortvilelse fordi alle innleggene her tilsier at nei, dette, det kommer jeg aldri ut av, kan like gjerne søke uføretrygd med en gang.
(Ja, nå generaliserer jeg kraftig, husk det, og det er ikke personlig mot noen).

Det er ikke de forpinte, der skal begrænse sig, for at de positive skal have mere plads til de positive indslag.
Jeg skjønner ikke hvordan du trekker en slik konklusjon. Jeg vil gjerne at du forklarer hvorfor denne reaksjonen kom av den omtalte tråden.

Men måske er det de positive, der skulle tage sig sammen, og begynde at poste positive tråde, der ville helt naturligt fylde op mere end de gør nu? Hvem har mere overskud til at fylde forummet op med positive beretninger en de... positive? Hvorfor gør de så ikke det? Der er plads nok.
Fordi de endelig har et liv å leve? Fordi man en gang kommer til et punkt hvor sykdommen ikke får lov til å fylle hele tilværelsen? Fordi man får nok av sykdomsprat og etter beste evne forsøker å fokusere på mer givende ting? Fordi man ønsker å bruke de kreftene man har til annet enn å være syk? Man er syk for det, men mange velger å flytte fokus. Og det er generelt bra.