Viser søkeresultater 1 til 10 av 44

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Betuttet nå

Det var jo ingen liten dose ?
    Og - har du 8 dager i uka du da
    - omtrent 1550µg/uke er en stor dose, og en kan undres hvorfor du trenger så mye ?
    En kan mistenke at ikke alt blir tatt opp i forføyelsen.
    En bør ta Levaxindosen for seg selv med en gang en våkner, og vente litt med å spise. Kalsiumtabletter og særlig jerntabletter må tas 4timer unna, ellers nedsettes opptaket.

En grunn til at stoffskiftesituasjonen kan endre seg er jo en endring av kostvaner og systemer.
    Endel tarmsykdommer også.

Den dagen du måler skal dosen tas etter målinga.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Brumunddal
    Meldinger
    37

Jeg tar min levaxindose på kvelden. Kanskje min ferie med lang flyreise, 14 dager med 28-30 varme hver dag totalt uten hverdagslige sysler påvirket stoffskiftet mitt negativt Uffda

Da tror jeg heller at det kan være dårlig opptak av levaxin i kroppen min. Tarmfunksjonen min er ikke bra og det har den ikke vært på mange år - jeg tror jeg bør ta en samtale med fastlegen min.

Takk n'Finn
    ~ Scarlett ~
    Under opplæring

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Tyske leger sjekker alle som trenger mer enn 125 µg for H.Pylori som rutine, har jeg hørt.

Har du tatt noen cøliakiprøver? Legen kan sjekke ttg2, som er den mest vanlige cøliakiprøven.

Og hva er D-vitaminnivet ditt?

Jeg personlig tipper at det er antistoffene som spiller deg et puss, og du har både TRAS og Anti-TPO og de alene kan gjøre slikt.
    Gluten er kjent å trigge disse antistoffer.
    (ikke prøv glutenfritt før cøliakiprøver)
    Det er flere på amerikanske forums som fikk det mye bedre med stoffskiftet etter at de ble glutenfrie frivillig, uten diagnose.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn