Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Hybrid View
-
05-03-09, 15:42 #1
Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?
Hvor læser du om anbefaling af syntetiske hormoner? Har vi læst den samme bog?
Faktisk skriver han og gentager generelt at man bør tilstræbe balance mellem alle kroppens hormoner... uden at udpege nogle frem for andre, som værende vigtigere end andre. Hele hans "filosofi" baseres på respekten og anerkendelsen af alle hormoners betydning i menneskekroppen. Og det er det han altid stræber efter, når han undersøger sine patienter... med patientens konkret sygdom som udgangspunkt.
Du er i vildrede fordi du strandede ved "forfatteren" til en håndbog for lægmænd, og du kom ikke videre i jagten på oplysninger om "lægen". Om hans baggrund, om hans klinik, om hans forskning, artikler, om hans rygte ude i verden, om alle de læger på alle kontinenter, der valfarter til hans undervisning osv.
Sist endret av Anisa; 05-03-09 kl 16:00
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-03-09, 19:37 #2
Jooh, det er samme bog. Det var også kun ifølge hukommelsen (og den kan jeg ikke prale af) - m.h.t. de syntetiske hormoner. Men, hvad er det så for en medicin, han behandler med/anbefaler.
Recpekt for det, du skriver om ham Anisa - det var jo netop også det, jeg faldt for, da jeg lånte bogen, og præcis den tankegang, der mangler hos andre læger.
Jeg fik kun skrevet det negative om bogen, og mine forbehold ifølge min hukommelse, men det var ikke fordi, mit samlede indtryk var negativt. Jeg må have den lånt igen!
-
05-03-09, 19:53 #3
Skidt med bogen, Ayla

Læs hellere om lægen på hans hjemmeside, eller her. Han er også medunderskriver af European Thyroid Petition osv.
ADMIN/EDIT: bemærk, at det gamle link til 'European Thyroid Petition' er nu udskiftet med arkiveret på Web.Archive.org, og derfor langsomt upload (ventetid på at den arkiverede side åbner) kan forekomme.Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:24
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-03-09, 15:55 #4
Tak igen Anisa

Det var pudsigt, i fredags fandt jeg netop en meget enestående side, nemlig også ISH – Internationale Hormone Society, men gennem www.geocities.com (en fin side i sig selv) - samme dag du havde sat et link ind dertil, gennem dr.T. Hertoghe!
Gennem samme side (geocities.com) var jeg også inde på dr. Barry Peatfiels og tidligere har jeg været inde på dr. Lowe. Netsider jeg kan bruge til noget, og som giver mig nogle flere svar. Desværre er jeg ikke stærk i fagengelsk (ordbogen ville blive slidt op). Og linket til oversættelse giver oftest et resultat noget nær lig volapyk.
Bedre går det ikke med et fantastisk link her på forummet under Diverse ”Tiroides.NET (et spansk link oversat”). Tak cerel! Det henvender sig til stofskiftepatienter, og er letforståeligt (udover sproget
) – samtidig med det går i dybden!
Jeg mangler nemlig noget bevismateriale til min sagsbehandler og kommune skrevet af en læge, der både klart, præcist og forholdsvis kortfattet giver udtryk for at hypothyreose og Hashimotos ikke blot er den venstrehåndsbehandlingskrævende (nyt ord
) tilstand, de gængse læger giver udtryk for, men er langt mere kompliceret. Det ville jo være fantastisk, hvis der fandtes noget på dansk! ...men det gør dog nok ingen forskel, om det er spansk, englsk eller dansk, med den forståelsesevne, de har derinde
Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:28 Begrunnelse: Links redigeret/udskiftet med aktive
-
08-03-09, 12:29 #5
Du mener vel denne siden geocities.com/thyroide som er Susanne sin side. (hun bør opdatere siden sin, forresten, skal prøve å sende henne en melding, vi har emailet før)
Hun bor i Frankrike og er uføretrygdet men fungerer på et vis på Armour Thyroid, hun ble bare syk av thyroxin. Thyroid ble forbudt noen år siden i Frankrike. Franske leger har ikke peil på stoffskifte. Har hørt samme om franskutdannede leger som kommer til Norge.
Dere i Danmark: dere har ikke så lang vei til tyskland, hvor det fins noen Hertoghe -leger på listen.
Thierre og Therese Hertoghe har en egen videreutdanning for leger, og når de har gått gjennom den utdanningen så kommer de på den listen.
Får man time hos Hertoghe, så er det ofte en slik lege på utdanning med på timen.Sist endret av Admin; 16-08-18 kl 15:34 Begrunnelse: Forældet ('dødt') link deaktiveret
-
11-03-09, 09:13 #6
Tak nora, det var den hjemmeside, jeg mente!
Lige lidt sprogvanskeligheder: uføretrygdet er det ikke det, vi på dansk kalder uarbejdsdygtig? Og at "franske læger ingen peil på stofskiftet" - at de ikke ved ret meget om stofskiftet?
-
11-03-09, 10:33 #7
ja, det var det jeg mente....
Jeg leste litt lenger oppe i tråden, at ayla ikke hadde noen stoffskiftehormoner å ta i nesten to uker, og så kom vel kjertelen igang men ikke nok.
Vel, man kan godt få hypersymptomer av for alvt stoffskifte, for da settes binyrene, mer nøyaktig andrenalinet i alarmberedskap. Sånne symptomer er ikke uvanlige ved underdosering.
En teori.
Jeg selv driver og prøver LDN som jo senker antistoffer samt inflammasjon, og man er nødt til å senke thyroxindosen på LDN.
Både kroppens og tilført thyroxin varer liksom lenger, strekker lenger på LDN.
En annen måte å få kroppens elelr tilført thyroxin til åvare lenger, er å gå på strikt lavkarbodiett med omega-3-tilskudd og noen andre vitaminer.
Jeg har skrevet ned et referat av et foredrag med en ernæringsterapeut og flere av hennes pasienter har måttet senke dosen eller slutte med thyroxin.
Bare noe som faller meg inn, noe man kan prøve hvis man vil.
Hos Hertoghe får amn akkurat en slik siett også, som dessuten er uten noe melk og uten noe korn. Hvete, samt andre kornslag, inneholder stoffer som senker stoffskiftet.

Svar med sitat

Bokmerker