Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
05-03-09, 15:19 #9
Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?
På tide med et tak for svar, Anisa

Nåe, jamen, jeg kender til Thierry Tertoghe og har haft lånt hans bog. Først tænkte jeg, jubii – jeg kan blive fri for alle mine symptomer og gener……rynker, samt andre ”alderdomstegn”. Hmn., tænkte jeg så, for jeg går rimelig meget ind for det sunde og naturlige, og mener bare det, at være alderssvarende, og ikke føle sig 10-20 år ældre kan gøre det! Det er vel naturligt at ældes, og når først hormonerne er i balance i.h.t. den ublance, der sker p.g.a. miljø og sygdom, mener jeg resten bør ske via kost og levevis.
Jeg synes, bogen henviser til rigtig mange forskellige hormoner, der skal justeres, og dermed mange hormontilskud, der skal tages, for at rette op hos de fleste – også hen ad vejen. Så vidt jeg husker, er det syntetiske hormoner. Han skriver godt nok, at det risikofyldte i at tage hormontilskud, er når ikke alle hormonubalancer rettes op. Her tænkte han vist på problematikken -hormontilskud til kvinder i overgangsalderen og brystkræft. Jeg ville nu stadig og under alle omstændigheder være noget betænkeligt ved at fylde min krop med syntetiske hormoner.
Jeg skriver ovenstående, netop fordi jeg er i vildrede med Thierry Tertoghe. På den ene side begejstret og på den anden, meget skeptisk
Og på den anden side har vi jo så lægerne i DK, der ikke retter op på noget der "bare" har med ubalancer at gøre, men først begynder at "helbrede", når det er en klar sygdom!

Svar med sitat

Bokmerker