Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
03-03-09, 15:06 #17
Sv: Heisann ny her :) er jeg overdosert???
Overdosert - definisjon ?
Ord betyr ikke det samme i alle miløer.
I behandlermiljøet har man sin definisjon, og den utgår fra den aktuellt gjeldende oppleste og vedtatte tolking, og har lite med den reelle virkelighet å gjøre.
Den refererer til hva man gjennomsnittlig kan måle i blodet hos friske mennesker, og hvor mye over det man tror det er forsvarlig å ligge.
Altså et faglig vurdert punkt.
Så hva er VÅR definisjon ?
Overdosert er at dosen er for høy, og det kan den helst ha vært en god stund før vi merker det.
Det skal mye til å bli overdosert av en enkeltdose. Jeg har ofte tatt en dobbeltdose hvis jeg merker at jeg er underdosert, og fortsatt på en høyere dose. Uten problemer.
Og hvordan merker vi at vi er overdosert ?
Hvis vi ble overdosert med våre egne hormoner, slik hyperthyreote blir, ville vi jo blitt varme, rast ned i vekt og rastløse med fare for etterhvert å pådra oss osteoperose og diverse andre relaterte tilstander.
Det gjør vi jo ikke !
Det eneste vi merker, er hjertebank.
Jeg mener - ikke vi her iallfall. Og jeg mener i generelle vendinger. Noen merker nok litt mer, et personlig kjennetegn. Gjerne rastløshet ?
Men hos noen er det bedre - noen går til og med ned i vekt når dosen er rett, eller i høyeste laget.
Mange vil nok savne den virkningen ?
Så hvorfor er det slik at de som ikke får den virkningen av den vedtatt brukte preparat som stoffskiftehormonene skal ha, ikke får en utredning av hva problemet i deres tilfelle kan være ?
I mitt tilfelle regulerte de dosen opp og ned - i 16år. Helt latterlig må vel det være ?
Og satt og så på at det gikk til H....
Er man ikke faglig nok intressert i problemet ?
Eller er fagligheten seg selv nok, og sier : Nå har du fått den pilla som alle andre får, så ikke klag !
Nå mener ikke jeg å skyte på Legene, mange er sterkt engasjert i jobben sin. Det må være reglene de følger som er feil.
Og det må en edring til før vi kan få det bedre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Prøver å bli gravid - gjør det noe å justere dosen nå?
Av Nelly i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 13-11-09, 23:20 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29 -
Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
Av Destiny85 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:08

Svar med sitat

Bokmerker