Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Hybrid View
-
03-03-09, 11:58 #1
Sv: NY her :)vil bli gravid, og lavt stoffskifte og nå forhøy dose
Heisann

bare spør
godt å ha noen å snakke med innafor samme problem
T3 og T4 var innafor normal området, men TSH lå på 0.01 skulle vært 0.20-4.0
jeg gikk før på 125 mg gikk ned til 100 mg etter blodrpøven rett før jul.
men etter den siste blodprøven har jeg ikke gått ned enda...... føler ikke det er riktig...
-
30-04-09, 21:02 #2
Hei!
Jeg sitter og lurer på akkurat det samme
Etter en missed abortion for en måned siden ser det nesten ut som jeg er overdosert også? Økte litt på dosen når jeg var gravid. Er veldig varm og har litt hjertebank. Har lurt en liten stund og fikk svar på prøver i dag.
I mars: TSH 0.58 og T4 13 (om jeg ikke husker feil) Og nå i april er TSH 0.03 og T4 19.2. Vi har tenkt å prøve igjen - men ble litt usikker på de verdiene - om jeg burde nedjustere dosen først. Ikke fått snakket med legen enda, får gjøre det til uka... eller går det seg til mon tro? Er jo litt hoppsideisi av hormoner og litt av hvert som skal på plass igjen...
Sukk - lei av å lure og lure og lure....
Leste forresten i dag at når man har B12 mangel kan årsaken faktisk være lavt stoffskifte. Men årsaken har ingen brydd seg om... jeg har fått B12 sprøyter i stedet... jaja . en av mange brikker som har falt på plass etter at jeg fikk konstatert lavt stoffskifte...:idea::idea::idea:
-
02-05-09, 10:38 #3
Hei Nelly
Jeg har ingen kunnskap på dette med gravitet og hypo, men jeg er dessverre for jeg si "ekspert" på å dosere opp og ned på Lev etter symtomer. Hvis du gjorde doseringsendring for en mnd siden kan det være lurt og avvente litt til før du gjør en ny endring. Det er ikke uvanlig å føle seg litt småhyper etter en doseøkning og det kan flate ut i løpet av et par mnd.
Jeg ville tatt en ny blodprøve om 3-4 uker og sett hvor det hele ligger an da. Får du imidlertid økende plager som tyder på hyper er det nok riktig å legge seg et sted mellom tidligere dose og nåværende. Hvor stor endring gjorde du i dose?
-
04-05-09, 07:53 #4
Takk for svar, Eirin
Det er vel bare litt over en måned siden jeg økte dosen. Gikk fra 100mg 4 dager i uken og 50mg 3 dager i uken til 100mg hver dag. Lytter til andres erfaringer og venter en måneds tid til og tar nye prøver... høres ut som en bra plan
Lignende tråder
-
Prøver å bli gravid - gjør det noe å justere dosen nå?
Av Nelly i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 13-11-09, 23:20 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29 -
Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
Av Destiny85 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:08

Svar med sitat

Bokmerker