Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
02-03-09, 14:50 #6
Sv: 8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
Stofskifterelateret overvægt kan enten være primær eller sekundær, dog begge med udgangspunkt i den kendsgerning, at man har hypothyreose.
Det er efterhånden mit indtryk, at er hypothyreose er "begrænset" til skjoldbruskkirtelens tilstand og inden den udvikler sig til at bringe uorden også i cortisol og insulin - kan vægtstigningen sagtens (for)bliver moderat eller ingen.
Så er du heldigere end mange. Og tillykke med det. Jeg selv var ikke så heldig som du. På operationsdagen vejede jeg 48 kg (er ikke så høj) og dette vejede jeg også de kommende 20 år (kun på Eltroxin, der ikke virkede godt nok) og først da jeg var i begyndelsen af fyrrerne (og mine binyrer øjensynlig er begyndt at give op) begyndte vægten at kravle op uden at jeg har stoppet mig selv med forkert mad. Faktisk spiser jeg stort set det samme som altid (bevidst) og har til alle tider haft ringe appetit. Alligevel er jeg gået fra tøjstørrelse 34 og op til 46 i dag, og er et levende eksempel på, at du kan rolig være tilfreds med din egen vægt, baremei.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker