Sitat Opprinnelig skrevet av sivcath Vis post
Leste denne artikkelen nettop i VG:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=558932

Der står det at Lavt Stoffskifte kan være årsak til vektøkning, men i følge pasienthåndboka, kun noen få kilo.

Kanskje pasienthåndboka må oppdateres?
Jeg tror jeg la på meg mer enn "noen få kilo" pga sykdommen... (selv om det ikke må være ett symptom for alle).
Stofskifterelateret overvægt kan enten være primær eller sekundær, dog begge med udgangspunkt i den kendsgerning, at man har hypothyreose.

Det er efterhånden mit indtryk, at er hypothyreose er "begrænset" til skjoldbruskkirtelens tilstand og inden den udvikler sig til at bringe uorden også i cortisol og insulin - kan vægtstigningen sagtens (for)bliver moderat eller ingen.
Sitat Opprinnelig skrevet av baremei Vis post
Og jeg la aldri på meg noe som ikke stemte med hva jeg hadde kjørt i meg av feil mat.
Så er du heldigere end mange. Og tillykke med det. Jeg selv var ikke så heldig som du. På operationsdagen vejede jeg 48 kg (er ikke så høj) og dette vejede jeg også de kommende 20 år (kun på Eltroxin, der ikke virkede godt nok) og først da jeg var i begyndelsen af fyrrerne (og mine binyrer øjensynlig er begyndt at give op) begyndte vægten at kravle op uden at jeg har stoppet mig selv med forkert mad. Faktisk spiser jeg stort set det samme som altid (bevidst) og har til alle tider haft ringe appetit. Alligevel er jeg gået fra tøjstørrelse 34 og op til 46 i dag, og er et levende eksempel på, at du kan rolig være tilfreds med din egen vægt, baremei.