Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
28-02-09, 18:04 #7
Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?
Tak for svar Gitte

Udredning fra private læger kan da ikke bruges overfor kommunen - vel
Det er noget underligt noget, men jeg føler mig ikke så motiveret, for at blive udret hos Kyle, når jeg nu har det bedre. Jeg er mere opsat på at få afgjort dette kommune menageri, og hvis de dyre papirer fra Kyle intet har at sige, tror jeg, jeg venter med at betale for privat læge.
Jeg er så stresset over ikke at kunne sætte et punktum, og så begynde at have et liv.
Det er så fuldstændig tåbeligt, som det du fortæller, din læge siger. Psykiateren, jeg blev "tvunget" til udredning hos, påpeger noget lidt i samme retning - "At jeg er fikseret i min optagethed af min sygdom/at jeg har vanskeligt ved at takle mine kropslige signaler" sidstnævnte betyder vel, jeg skulle kunne ignorere dem, sådan jeg skulle kunne klare fuldtidsjob. Til førstnævnte svarer jeg kommunen, at jeg kalder det "nødvendig uddannelse i min sygdom" (idet lægerne nedprioriterer stofskiftelidelser fuldstændig p.g.a. manglende prestige) -det gælder meget relevant mit levebrød (og livskvalitet).
Det er til at blive fuldstændig
over at få at vide, man skal glemme sin sygdom, når ingen anden tager sig af den, og at den gør, man ikke kan passe et arbejde (for mig fuldtidsarbejde). Altså sagt på en anden (ironisk) måde - man skal ikke tage sig af sin sygdom, for det gør de ikke 
Dernæst og samtidig hvor er chancen lige for, at man kan lære at leve med/ takle sin sygdom, når den ikke bliver anerkendt som værende grunden til de symptomer, man har, der gør, man har svært ved at kunne passe et arbejde. Tydeligere: der menes man skal acceptere de symptomer, de mener, man ikke har, øøøhhh
. Dette er langt værre end ”To mænd på en tømmerflåde” (dansk sketch).
Gitte, når man er sygemeldt fra sin arbejdsplads, burde det da være i alles interesse, der blev gjort en kæmpe indsats, for at du fik det bedre. Du viser, du gerne vil være bedre bl.a. for ikke at miste dit job. Hvad mon sådan en læge tænker! Uden indsats er der stor risiko for, at du bliver fyret. Hypotese: når du så er fyret, vil lægen måske oven i købet ikke erkende overfor kommunen, at du har en sygdom, der gør, du ikke magter et job uden tilskud. Er det galt, lige godt hvad man gør, eller hvad!
Det går helt af sig selv......at smutte udenfor (miste) tråden!
Jeg poster lige mit blodprøveresultat senere.
Tilbage til private læger og klinikker - hvis deres undersøgelser ikke kan bruges i kommune regi - ja, så er det da bund forkert!
Anisa, hvad er det for en klinik, du nævner i Belgien ovre i ThomasWH´s indlæg "man må tåle å høre mye rart " og har du været der?

Ayla

Svar med sitat

Bokmerker