Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
27-02-09, 20:37 #19
Jod
Jod må du sees i lys av dette:
"Jod er et tveegget sverd for oss med Hashimotos. Vi trenger litt jod så lenge skjoldkjertelen fremdeles produserer hormoner - men hvis vi får for mye kan vi bli dårlige av det. Jod brukes nemlig ingen andre steder i kroppen enn i skjoldkjertelen, til produksjon av tyroksin. Dersom du vet at egenproduksjonen din har opphørt, kan du like gjerne styre helt unna jod. Dersom du har en restproduksjon, kan du vurdere å bruke et kosttilskudd som inneholder litt jod - men husk at vi har ganske mange jodkilder i det norske kostholdet (fisk og annen sjømat, for eksempel), så for de fleste av oss er det unødvendig"
http://www.stoffskifte.info/selvhjelp.html
Mulig du ikke har jod i håret på grunn av at kjertelen har vært undertrykt, eller kanskje du har mangel av andre årsaker. Men hårprøver pleier å gi en god indikasjon på nivået av jod i kroppen. Om nivået kan måles i en blodprøve vet jeg ikke. Det er verdt å ta med at armour inneholder jod, og at man da i mindre grad trenger å tenke på denne problematikken.
Lithium skal også vises ganske så presist i hårprøver, og mange av symptomene dine kan også forklares med bakgrunn i mangel på lithium. Uten at man med sikkerhet kan si om det er tilfelle, eller ikke. Lithium som legemiddel er som kjent veldig negativt for skjoldbruskkjertelen, men i form av lavdose lithium orotate/asparate, så skal det ikke kunne påvirke skjoldbruskkjertelen i nevneverdig grad. Lithium kan måles ved hjelp av en blodprøve.
Jeg ville ha holdt meg langt unna produkter som er laget av nycomed eller lignende selskap. Green magma er i en helt annen liga enn vanlige multivitaminer, og man får som oftest ganske raskt resultater.
Lignende tråder
-
Hvorfor blir noen helt friske av kun levaxin?
Av gutt_81 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 12Siste melding: 28-05-07, 17:05 -
noen som vet hvorfor jeg blir nummen i 2 fingre og 2 tær?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-07, 08:01

Svar med sitat

Bokmerker