Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
26-02-09, 13:35 #5
Sv: Nogen, der kender de danske privatlæger - Bruce P Kyle og Knut Flytlie?
Tak alle for svar

Til dit sidste spørgsmål Anisa, så for det første mener jeg, holistiske læger står for det eneste rigtige. Dernæst mangler jeg en tilstandsrapport over min krop - ærlig, saglig og respektfuld, med udgangspunkt i de sandheder om stofskiftet, som jeg via diverse foraer og foreninger har fået kendskab til og som min egen erfaring, fortæller mig er sådan, det forholder sig!
Jeg vil gerne have tjekket det generelle hormonspejl. Om der skal rettes om på binyrerne og andre hormonproducerende kirtler.
P.g.a. sygemeldning har jeg brug for sandheden om min krop, selvom en private lægerapport ikke kan bruges i dette kommunale regi, så tror jeg det vil give mig en ro til at være urokkelig i min fastholdelse af mine symptomer skyldes stofskiftet. Der er faktisk ingen læge, der har erkendt overfor mig, at jeg har Hashimotos/hypothyreose. Det har jeg kun læst mig til via aktindsigt. Det kunne styrke mig, med en tilkendegivelse.
Mht. Armour og min hypothyreose så skete der noget, jeg umiddelbart ikke forstår. Efter ca. 3 mdr. på Armour gik jeg tør p.g.a. nogle forviklinger med bestilling. Jeg var uden i ca. 10 dage, og da jeg vil starte igen, fik jeg voldsomme symptomer fra hjertet – altså symp. på for høj stofskifte. Selv på minimal dosis. Så jeg stoppede med at forsøge og har ikke taget hormontilskud siden. Min hypotese var at, kroppen reagerede, som i starten af min hypothyreose, nemlig ved at kirtlen kørte på højeste beredskab i en periode (krise, krise) før den måtte kapitulere. Det har i og for sig også været tilfældet, ud over at jeg på nogen områder, har det bedre end under hele min sygdom. Jeg tænker, det er fordi jeg får tilført noget af det bedste, nemlig mine egne hormoner. Tror mit tidligere hormonindtag lukkede helt ned for min egen produktion. Samtidig er det dog også tydeligt, at det er for lidt. Det er åbenbart ikke muligt, at regulere ”medicinen”/præparatet, så man fortsat selv danner hormon. Hvor er det dog kompliceret!
Dette er ved gud en besværlig disposition både som sygemeldt, og når man har bestilt tid til at få det bedre, og så pludselig har det væsentligt bedre – altså end tidligere (sammenlignet med først og fremmest tiden på Eltroxin). Da jeg bestilte tiden for 2 mdr. (ventetid), var jeg jo overbevist om, det snart gik den forkerte vej igen i en rivende fart! Måske vil diverse tests ikke vise noget, eftersom jeg har det meget bedre. Men, men, jeg har kontakt med en naturlæge, der siger at har man en autoimmun sygdom – da har man en kronisk sygdom, og man skal passe på sig selv. Han hentydede, at autoimmun sygdom ikke er et konstant angreb, men varierende angreb, hmn!
Min fornuft siger mig også, at denne bedring netop tvivlsomt varer ved, men det er svært at skulle "spille skuespil" overfor kommunen (når de i forvejen mistænker mig for somatisering
) – jeg er i arbejdsprøvning og"spiller" på de mindste symptomer, fordi jeg netop ikke tror på denne bedring er vedvarende.
Jeg har netop kolde fødder m.h.t. hr. Kyle. Bange for det ingen ende vil tage med dyre tests, og risikoen for ikke at blive så meget klogere. Jeg har set hans prisliste, men man ved jo ikke på forhånd, hvilke tests man behøver. Det kunne være rart med et ”pengetræ”.
Gitteh, hvor meget kom du af med ved første samtale – fik du noget ud af den? Jeg tror, jeg forstår hvad du mener med ”amerikansk”!
Som du ser kan jeg ikke svare på hvordan det går med Armour – men de står parat til brug på hylden!
Anisa, det kunne være en god idé med dette VIP- medlemskab. Carsten Vagn-Hansen har givet mig adr. til disse holistiske læger på min forspørgelse – også Kyle, men jo ikke direkte anbefalet dem/nogen.

Svar med sitat

Bokmerker