Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
22-02-09, 23:32 #3
Sv: Et liv ødelagt av uspesifisert sykdom og uenige leger
Mulig jeg har svart deg dette tidligere.
Det jeg har som er likt med deg:
Jeg ble veldig tykk "over natten" da jeg var 10-11 år. (1984) Du 13-14. Pubertetsalderen for jenter og noe senere for gutter. Da er det et lass av hormoner som tømmes for å sette i gang div. i kroppen. Min teori er at noe har gått galt under denne prosessen. En eksplosjon som resulterte i at det ble ubalanse. Jeg ble ikke tatt til legen fordi foreldrene mine tenkte det var normalt pga. puberteten og godteri. Jeg har hatt mer søtsug enn andre mener nå jeg. Vekten vokste jeg av meg etterhvert, og da jeg var 15 var jeg normal igjen.
For 10 år siden ble jeg veldig deprimert. Alt var svart uten grunn. Fikk SSRI og gikk på det i et halvt år. Sluttet med de selv, det er vanlig å ta det mye lengre. Tror nå at grunnen var stoffskiftet. Gikk også opp i vekt på den tiden. Ba legen om å ta stoffskifteprøver og fikk beskjed om at alt var normalt. Jeg så ikke resultatene, men stolte på det legen sa.
Så ble alt normalt igjen, inntil 2004. Ble usedvanlig sliten og måtte sove midt på dagen. Begynte å gå opp i vekt igjen.
Desember 2007 kom muskelsmertene. I januar kunne jeg nesten ikke gre håret eller pusse tennene. Jeg klarte nesten ikke å gå, og måtte støtte meg hvis jeg sto oppreist. Pluss alle de klassiske symptomene. Men legen var ikke med på at jeg hadde hypothyreose!!! Jo, sa jeg. Nei, sa han.
Gikk til Oftebro å fikk bekreftet dette. T4 var da på 9,3. (9-22) TSH 4.
Startet forsiktig med 75 mkg. Levaxin. Da dette hadde noe, men liten hjelp ble jeg satt på 30 mkg Lio. Dette hjalp i to mnd. Da kom kvisene!
Var dyrt å gå der så jeg fortsatte hos fastlegen. Han sa ok til alt Oftebro gjorde, men jeg (vi) visste ikke at Lio senker T4. Det fant jeg ut her, og begynte å øke Levaxinen. Og ned på Lio, det har gitt mindre kviser.
Går nå på 125 mkg Levaxin og 5 mkg Lio. Er ikke blitt noe særlig bedre.
Jeg har også alltid hatt høy puls. Ikke mye, men alltid 10-15 slag over det alle andre har. Vet ikke hvorfor.
Jeg har også hatt store halsinfeksjoner opp gjennom årene. Alltid to ganger i året, de siste årene før behandling, tre ganger i året + bihulebetennelse.
Lavt stoffskifte gir lavt immunforsvar. Nå er jeg jo nesten aldri forkjølet lenger.
Så er blitt kvitt noen symptomer.
Hva er det jeg egentlig vil frem til. Jo, jeg har skjønt at mye kan jeg forbedre ved egen innsats. Ting jeg vet spiller rolle for å føle seg dritt. Søvn og mat.
Hvorfor har jeg et enorm sukkerbehov? Jeg tror det henger sammen med det lave stoffskiftet. Hadde jeg klart å ikke spise sukker ville jeg følt meg bedre.
Jeg MÅ også ha cola light. Mange som røyker må ha det. Eller kaffe. Jeg røyker.
Som jeg sa et annet sted: Snu døgnrytmen din. Det hjelper på mye. Det er ikke uten grunn at de med natturnus har høyere risiko for å få kreft. Å ikke få søvn om natten er stressende for kroppen, selv om antall timer blir riktig. Jeg tror det blir mørkt om natten av en grunn.
Blodprøvene mine er kanskje ok nå, men funker ikke i kroppen. Jeg fikk også beskjed om Hypo 2. Ingen vet hvorfor jeg fikk lavt stoffskifte. Jeg har ikke antistoffer. Ikke adenom. Aker nekter å ta meg inn.
Men jeg har alltid et snev av halsbetennelsefølelse. Fastlegen nekter meg ultralyd.
Så over til noe annet. For 2 1/2 år siden ble moren min syk og INGEN vet hva som feiler henne. Jeg har fulgt henne opp hele tiden. Vært med til tusen leger, skrevet brev, sjekket på internett, kommet løpende når hun får "anfall" eller er redd osv. Så vi vet litt hvordan du har det i hvert fall.
Når hun har det som værst har jeg fortalt henne om deg sånn at hun ikke skal tro hun er den eneste.
For det er fryktelig vondt og ensomt å ha det sånn.
POENGET her er at hun var helt frisk. Så kjente hun sting nederst på siden i magen, og legen konkluderte uten videre undersøkelse at hun hadde divertikler i tarmen.
Da jeg så resepten hun kom med sa jeg hun ikke måtte ta det på så tynt grunnlag, men hun stolte på legen og gjorde det likevel. Han hadde gitt henne en hestekur med Ciproxin og Flagyl. En type cellegift som brukes mot andre ting også, og Antibiotika. Etter tre dager ble hun fryktelig dårlig, men han presset henne til å fortsette. Etter dette har hun aldri blitt bra.
Enorme smerter i venstre nyreregion, hodesmerter, trykk i brystet, hjertebank, utslett som kommer plutselig, skjelving, gele i bena, halsvenestuvning, vondt i lysken. Dette kommer i anfall. Noen av smertene er der hele tiden. All mat føltes som stoppet et spesielt sted i tarmen. Ble veldig dårlig etter å ha spist.
Vi har prøvd alt, men legen finner ingenting. De sier det er psykisk. Det er det ikke! Hun har fulgt alt jeg har foreslått. Hun er veldig standhaftig og følger alt til punkt og prikke. Jeg satte henne til å kutte gluten, melk, gjær, alt som er bearbeidet. Hun drikker nesten bare vann (ikke fra Springen!) Spise mye grønnsaker, ikke frukt. Hun har også begynt med Innerlight. Står om det i kostholdstråden.
Hun har nå blitt litt bedre. Etter 2 år med dette. Hun har også fjernet all amalgam. Vet ikke hva det er som har hjulpet, men uavhengig av dette så VET jeg at antibiotika er noe dritt! Det ødelegger hele økosystemet i kroppen. Det var jo da hun ble satt på den kuren at hun ble skikkelig syk.
Hun har nå gått ned 20 kg. Noe pga kostholdet, og at hun bare klarer små og mange måltider. Men jeg tror det er noe i tynntarmen som gjør at hun ikke tar opp alt. Får se på det, for nå spiser hun masse. Jeg kan putte henne i lommen, hun er str. 0.
Hun fikk ultralyd og påvist noen bittesmå knuter. (det må ha vært knuter) Men hennes stoffskifteprøver er normale. Synes det bare var så merkelig å gå ned i vekt når hun spiser så mye. Hun er heller ikke sliten. har masse energi, men smerter. Alle streptokokker og hals- og bihulebetennelser, bronkitt som jeg har hatt, så har jeg heller gått med det to uker enn å ta antibiotika.
Antibiotika bør man kun ta hvis man kan unngå død, eller rette opp i en kjønnssykdom.
Prøv å rette opp balansen i kroppen etter all antibiotikan du har tatt.
Hvis du også snur om døgnrytmen din, så skal jeg slutte å spise sukker
Jeg vet at ikke dette kan løse alt, men det kan hjelpe noe.
Altså: Mat, søvn, og rette opp balanse etter giftstoffer. Kanskje man da orker mer trim e.l.
Lignende tråder
-
Hjelp. Ødelagt ferie.
Av sanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 34Siste melding: 23-07-10, 16:32 -
Hypothyreose. Den glemte sykdom ?
Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 6Siste melding: 29-01-09, 19:09 -
Sykdom forandrer på alt..
Av Thomas W H i forumet DagbokerSvar: 24Siste melding: 16-01-09, 00:18 -
Lavt stoffskifte og sykdom
Av pingu i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 12:57 -
Hetebølger og ødelagt termostat
Av jane i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 24-06-07, 01:43

Svar med sitat
Bokmerker