Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Utslått av å spise?
Threaded View
-
18-02-09, 16:10 #20
Sv: Kanskje et litt rart spørsmål, men prøver meg..
Trækker lige tråden frem igen... Ved ikke om Marina har fundet løsning på problemet, men hvis ikke kan jeg foreslå et par nøgleord:
1. For få måltider
2. Måltiderne indtaget med for lange intervaller
3. For mange kulhydrater
4. Beskrivelsen minder påfaldende om insulinresistens , som typisk følger tæt på hypothyreose.
Om insulinresistens her...
Ikke så rare endda faktisk. Lyder typisk som for lange mellemrum mellem måltider og for mange kulhydrater i forhold til proteiner.
Hvad skal man tro? Man skal, i hvert fald være i stand til at læse presseomtalerne af diverse undersøgelser - med is i maven, objektivt og ikke uden at man selv dykker ned i andre omtaler af samme objekt - i dette tilfælde er det så amalgam.
Selvfølgelig er amalgam skadeligt. Også og ikke mindst for stofskiftesyge. Kviksølvet ødelægger det enzym, hvis opgave netop er at katalysere omdannelsen af T4 til T3. For ikke at forglemme denne kendsgerning, at selv om tandlægerne forsvarer brugen af amalgam til mennesker - er de selv hysteriske med selv at beskytte sig mod kontaminering med kviksølv under udøvelsen af deres tandlægegerning. Raten af kronisk syge blandt tandlægeassistenter, der indtil for 10-15 år siden bearbejdede amalgam direkte i deres håndflader - er eksploderende i sammenligning med andre lægefaggruppers klinikassistenter. Så jo, amalgam er skadeligt idet bestanddelen - tungmetallet kviksølv er giftigt.
Alle mennesker med sølvplomberne i tænderne burde fjerne dem som noget af det første, hvis man vil bevare helbredet, eller ikke forværre allerede eksisterende sygdom. Man bør altså ikke tro på alt det man læser/hører i medierne, for så risikerer man - i stedet for at blive oplyst - blive forvirret, for til sidst - at blive handlingslammet.
Når det kommer til virkning på tarmene, fordøjelsen og insulin-rejsning - er speltmel så absolut det samme som almindeligt hvedemel. Der er ingen forskel mellem disse to kornsorter, hvad angår deres virkning på kroppen.Jeg tenker på en ting du kan prøve da du sier at hvetemel er noe av det som er verst fo deg. KANSKJE vil du føle det bedre hvis du spiser spelt istedet. Du får spelt knekkebrød og, og de er gode-litt variasjon!
Lyt til Nora. Havde alle stofskiftesyge forladt almindelig kost til fordel for LovCarb og glutenfrit - uanset om de har eller ikke har fået påvist cøliaki - var sikkert halvdelen af indlæg/tråde i dette forum aldrig blevet skrevet.
Personligt kan jeg faktisk ikke forstå, at så enkelt et middel til at mildne hypothyreosens mest plagsomme symptomer - som en glutenfri og lowcarb kost - er så lidt brugt som tilfældet er.
Sist endret av Anisa; 18-02-09 kl 16:24
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
Av Dolphin i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 13-12-15, 13:33 -
Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Av mammantileir i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 18Siste melding: 05-12-11, 19:54 -
HVA skal jeg spise? Hjelp!!!
Av Thomas W H i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 13-07-09, 08:09

Svar med sitat
Bokmerker