Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Neo - Mercazole
-
05-02-09, 12:45 #1
Neo - Mercazole
Jeg har knutestruma med høyt stoffskifte og står på Neo - Mercazole. Syns jo det er mye bivirkninger. I tillegg til å være helt zombie så får jeg kløe sånn en dag eller to om gangen, sår som ikke vil gro, negler som går i stykker og hud som går bananas. Så det jeg lurer på er jo om det går an å slutte med behandlingen? Stoffskiftet er jo ikke så veldig høyt og jeg skal jo etterhvert ta livet av kjertelen på et eller annet vis. Hadde det bedre med det høye stoffskiftet enn nå ihvertfall. Jeg jobber jo fullt og har to unger, så jeg holder ikke lenge på denne måten. Så lurer jeg på om neo nedsetter imunforsvaret. E syk med feber og forkjølelse for andre gang denne vinteren. Sist jeg var syk hadde jeg feber i nesten fire uker - nå har jeg bare vært syk en knapp uke men ser jo ikke tegn til bedring. Så en ting til - hva er varme og kalde knuter? Mine er visst kolloide uten at jeg vet hva det er. Ble mye på en gang dette - men sliter ennå med å få oversikten over denne tilstanden
Er veldig takknemlig om noen vet noe
nettisen
Alle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
05-02-09, 14:19 #2
Sv: Neo - Mercazole
Hm.
Har du klaget på dette ?
Og IKKE fått tilbud om å prøve Propyltiouracile ?
Da bør du selv ta initiativet til å forhøre deg om dette kan være aktuellt for deg.
Preparatet er på registreringsfritak, men er mye lettere å få en Armour, fordi medisinindustrien begunstiges av den nåværende ordningen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-02-09, 19:49 #3
skal klage på tirsdag for da har jeg time på Aker - må bare forberede meg...

Tusen takk for svarAlle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
06-02-09, 04:34 #4Hildemor Gjest
Dette bør du ta opp med behandler. Selv tålte jeg Neo svært dårlig og opplevde en masse kroppslige rariteter mens jeg gikk på den medisinen. Som deg kløe, hudforandringer. I tillegg blåmerker, nye føflekker dukket opp og de jeg hadde vokste. Jeg fikk sår i nese og munn og smaks- og luktesans forsvant. Jeg ble også svekket i almenntilstanden.
Legen som behandlet meg på denne tiden mente imidlertid at dette ikke skyldtes Neo, men det inntraff jo ved oppstart og under behandling og forsvant etterpå - så da klarer jeg å legge sammen 2+2 jeg
Etter en stund ble jeg behandlet med radioaktivt jod, men Neo-behandlingen var en grusom tid for meg. Men man reagerer forskjellig på medikamenter.
-
06-02-09, 07:08 #5baremei Gjest
Når jeg gikk på Neo-M hadde jeg stående ordre om å ringe øyeblikkelig hvis jeg merket noe spesielt, og fikk en innføring i hva jeg skulle være obs på, uten at jeg husker detaljene i det nå, det er så lenge siden.
-
07-02-09, 15:03 #6
Det var symptomer på halsbetennelse man skal ringe om straks, fordi det kan være agranulocytose. Spesielt fryktet bivirkning ved neo-mercazole.
Ikke anta at legen din har greie på det.
men det står på pakningsvedlegget og overalt.
I USA så bruker de mest propylthiaruzil.
Og det er vanlig at man tåler enten den ene eller den andre av disse to.
Elaine Moore har skrevet bøker om høyt stoffskifte og svarer på flere forums om disse medisinene. Jeg har lest mange slike svar.
Ofte kommer slike bivirkninger vekk ved dosereduksjon, og mange går på for høy dose for lenge. Hun anbefaler blodprøver og å justere dosene slik at ft4 og ft3 kommer i øvre halvdel av referanseområdet, samme om TSH er 0, fordi TSH kan holde seg falskt lav i ett år eller sånn etter en graves-spisode og man kan ikek dosere etter TSH av den grunn.
-
01-03-09, 18:53 #7
Jeg fikk slutte med neo. Begynner å bli litt høy i stoffskiftet, men mye bedre enn på neo. Skal snart behandle strumaen og håper jeg får jod behandling. Så nå dukker jeg vel snart opp i trådene hos de lave...
Gruer meg litt, men tenker at jeg i hvertfall er på rett vei, får bare ta det som det kommer, men syns det er litt skummelt allikevel ....
Alle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
03-04-09, 09:39 #8
NeoMz er lumske greier. Tror jeg har stått på dem i til sammen to og et halvt år hittil, og har nettopp begynt på en tredje kur nå. Før har jeg tålt dem helt fint, minus litt tendenser til tørr hud/kløe, håravfall og leddsmerter i håndledd/tomler. Ting som har vært litt kjipt, men tross alt til å leve med.
Men denne gangen har jeg fått en kjempereaksjon med voldsom kvalme og magesmerter - såpass ille at jeg sliter med å holde tablettene nede (og hvis de bare kommer opp igjen så får de jo ikke gjort så mye nytte for seg...).
Ringte Aker i dag for å høre om jeg kunne få prøve Propyl.... hvadenåheter (
) istedet, og venter på tilbakemelding derfra.
Tenker som så at hvis man ikke tolererer medisinen man først får, så skal man ikke være redd for å si fra og forhåpentligvis få prøve noe annet. Graves/høyt stoffskifte er slitsomt nok å stri med fra før, om man ikke skal få uhåndterlige tilleggsplager av medisinene også.
Godt å høre at du fikk slutte med Neo, og håper du får hjelp til å finne en behandlingsløsning som gjør det den skal, nemlig får stoffskiftet og ikke minst formen din på rett kjøl igjen!
-
03-04-09, 13:03 #9
Takk for det:-)
Har i dag blitt jodbehandlet....Når det først begynner å skje ting, så skjer det visst fort
Fikk samtidig resept på betablokkere fordi stoffskiftet kan stige litt de første dagene. Det var i hvertfall det inntrykket jeg fikk. Men nå har jeg altså fått resept på 300 stk!!! er det noen som har fått jodbehandling her inne før. Med to piller om dagen er det jo nok til 150 dager. Det kan da vel ikke være meningen å spise så mye så lenge. Jeg har jo klart meg uten betablokkere i åresvis, men tenkte jo det kunne være til hjelp de første dagene hvis det skulle bli skikkelig ille - er jo tross alt høy fra før, men dette tar jo helt av. Greit de er billige altså, men alt med måte her i verden. Nå er jeg skikkelig forvirret altså
nettisenAlle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
-
04-04-09, 21:39 #10
Klarte omsider og få nok orden på mitt eget hode til at jeg forsto at jeg faktisk måtte ringe legen
Det hele hadde sin naturlige forklaring...Sånn går det når man er hyper og fullstendig oppskrudd - skulle visst prøvd en av de pillene i går...
Skal forsøke å unngå sånne hysteriske innlegg i fremtiden, men lover ingenting..
- nettisenAlle disse dager som kom og gikk - ikke visste jeg at det var livet..
Svar med sitat
Bokmerker