Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
27-01-09, 14:38 #4
Sv: Heisan!
Tusen takk for svar Hansen
. Ser du har mye kunnskap og jeg er glad for at du deler rikelig av den
.
Jeg har lest rimelig mye men du kommer med opplysninger jeg ikke helt var klar over. Jeg var ikke obs på at total T4 og T3 sier noe om kjertelens produksjonsevne. Som du sier er den redusert med 50%, det kan jo muligens sees i sammenheng med den synlige forandringen av kjertelen. Jeg har ikke sjekket jod-nivået mitt. FT4 ser jo noenlunde greit ut og jeg fikk dessverre ikke målt FT3. Jeg sjekket på blodprøvearket jeg fikk av legen som jeg skulle ta med til personen som tok blodprøven og kunne ikke finne avkryssings-mulighet på FT3 der...
Meget interessant det du nevner om D-vitamin. Jeg holder på med en masteroppgave relatert til biologi (men har måttet tatt en liten pause pg. endel klassiske hypo symptomer.. men det kan jo muligens relateres til andre ting og..?) Jeg kjenner godt til D-vitaminet men var ikke klar over linken mellom hypo og D-vitamin.
Jeg har kjøpt både D-vitamin (D-3) og B-12 idag etter at jeg sjekket siden her før jeg reiste på Universitetet.
Greit du tok med det om kroppsbygging og levaxin. For min del er jeg kun en mosjonist og nevnte bare treningen/styrken for å vise at verdiene må tolkes i lys av at jeg er en person i relativt god form (feks. kolestrolverdiene mine)
Synes det er meget interessant arbeid Bjørn O Åsvold har gjort der han kan relatere høyere blodtrykk og kolestrol linært med høyerer TSH innenfor et referanseområde på 3.6.... Derfor håper jeg at kolsestrolverdiene og blodtrykket kan synke i takt med TSH.
Ellers merker jeg en effekt av levaxinen på den måten at jeg er i bedre humør, og er mindre stiv og støl etter trening.
Tror nok kansje biopsy og ultralyd av kjertelen blir det neste slik at feks. kreft kan utelukkes...
Takk til deg og Flower, har vært inne på tanken, men fant altså ikke FT3 på skjemaet av en eller annen grunn :(Sist endret av Troj; 27-01-09 kl 14:41 Begrunnelse: Oppdaget et nytt innlegg
Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
Lignende tråder
-
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Ledd smerter og blodrøvesvar som er litt i grenseland på Armour
Av mariemor i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 01-09-09, 11:49 -
Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?
Av Marina73 i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 3Siste melding: 01-06-08, 08:39 -
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 21-05-08, 20:35

Svar med sitat
Bokmerker