Synes det er veldig interessant. Er efedrin det samme som kjemisk adrenalin?

Jeg reagerte på dråpen ytterst på nåla. Første gangen hos tannlege. Jeg var heldig med henne. Hun var utrolig kjapp, så at jeg gikk i sjokk før hun fikk injisert væsken. Og håndterte ØH (øyeblikkelig hjelp) situasjonen eksemplarisk. Senere var det hun som informerte at jeg sannsynligvis hadde adrenalin-intoleranse og sendte meg til spesialist.
Andre gangen jeg opplevde dette var hos gynekologen. Han var en meget gammel mann, skulle vært gått av med pensjon ti år før dette skjedde. I alle fall, han var informert med store røde bokstaver, men glemte seg. De tar automatisk den bedøvelsen som inneholder stoffer som sørger for svakere blødning..... Det var da jeg lærte å SI I FRA i det nålen er på vei mot meg, hver gang jeg skal ha lokalanestesi,
Det er ikke uvanlig at tannleger kjenner til denne problematikken. Allmennleger stiller seg mer tvilende og overbærende til en pasient som mener den ikke tåler adrenalin.
En laborant på legekontoret sa, før hun kjente meg, at det ikke var uvanlig at folk besvimte når de ble stukket. Sprøytefobi kaller de det. Hun har bitt i seg de ordene etter å ha stukket meg et hundretalls ganger i ettertid.

Jeg bruker SOS-kapsel for sikker hets skyld. Jeg har også en del andre allergier, men kan ikke bruke epi-penn pga av adrenalinintoleransen. Hadde vært artig å visst om jeg var fri den intoleransen nå, men jeg tror ikke jeg våger å prøve.