Noen som har hatt problemer med dette pga stoffskifte?
leste dette,og det høres akkurat ut som meg.Bare ingen andre som skjønner det tydligvis.

Carpal tunnel syndrom skyldes påvirkning av en nerve som går til hånden (N.medianus.)De vanligste symptomene er smerter og nummenhet i fingrene(vanligst tommelen og de midtre tre fingrene)og hånden, enkelte kan også ha smerter oppover underarmen.Det er vanlig at plagene er verst om natten og at man våkner av at man må "riste liv"i hånden.Ved langtkomne og markerte tilstander kan enkelte muskler i hånden bli svake og man får problemer med å bruke hånden.Tilstanden rammer hyppigst kvinner og kan debutere ved graviditet, lavt stoffskifte, diabetes etc.For å stille diagnosen må man få utført en nevrografi der nervens funksjon kartlegges.Kirurgisk behandling av tilstanden dreier seg om å spalte et senebånd i håndleddet for å gi bedre plass til nerven.Denne behandlingen har som regel god effekt på smerter og nummenhet.Det er vanskelig å uttale seg konkret om ditt tilfelle uten flere opplysninger/undersøkelse,men nå venter du jo også på MR-svar som kan bringe diagnostikken videre.Når det gjelder spørsmål om omskolering råder jeg deg til å diskutere dette med din behandlende lege som vel kjenner situasjonen din best.

– Cathrine Smestad, lege og stipendiat innen MS-forskning

Flere?Jeg sliter mest med høyre håndledd.