det med denne MR samt whiplash er/var et vepsebol, kanskje du kunne prøve å kontakte foreningen som driver med dette, for jeg ahr da vitterlig hørt om denne funksjonelle MR jeg òg. De burde være de beste å høre om dette. Mange mange har jo fått vite av legen at whiplash ikke eksisterer.
Forsikringsleger hevder fremdeles at whiplash ikke ekisterer.
50 km/t kan gi skade. Mener at du bare kan ta denne funskjonelle MR i Bergen. (det jeg husker)
Leste i et ukeblad nylig at noen whiplashforeninger anbefaler optiker for å få sjekket samsynsfeil, og det var tilfeldigvis også Bergen. Det var en historie om en dame som var helt ufør og kunne ikke tenke lenger engang, og foreningen i Bergen fortalte om de samsynsfeilene og en optiker i Bergen og hun fikk prismebriller og hodepinen forsvant og hun begynte å fungere igjen.
Alle optikere kan måle sånt men ikke alle har egentlig greie på det.
Poenget her er at hjernen bruker så mye energi å korrigere for denne synsfeilen slik at den ikke har energi lenger å gjøre andre ting. Eller noe sånt. Dama måtte justere brillene/prismene flere ganger i løpet av det første året og hun ble bare bedre. Forsikringsselskapet aksepterte også dette som følge av whiplashen, så det kan ikke være så nytt eller omstridt lenger.

Om hemokromatose, det kan tenkes at gentester ikke er alt.

Ang. matvareintoleranser, alt er mulig. Leser sågar at noen har salisylat-og aminintoleranser, det er flere forums og nettsider om det. Kan komme av genfeil i methylasjonssyklusen (noe som alle autister har, man må til en DAN doktor som sysler med sånt, mulig at npif vet mer samt dem som vet om autisme og gfcf diett.
Og så leser jeg om borreliose, som forstyrrer slikt også, alle får tungmetallforgiftning av dette fordi borreliosen forstyrrer metallstoffskiftet. (gjemmer seg også bak tungmetaller...) og man får pseudocøliaki av borreliose.
Alt dette er noe komplisert men det er en masse om dette på utenlandsk. Problemet er å finne ut hva man egentlig har. Noen sverger til alternative. Våre vanlige doktorer sier bare man trenger antidepressiva.

Hva vil de prøve på deg?
Det fins mange typer antidepressiva, mange forskjellige klasser.
De feste er forresten veldig sterke antihistaminer (!) og Dr. Heiko Santelman skriver at fordi mange blir bedre av symptomene for candidiasis på antidepressiva (som jo er sterke antihistaminer), konlkuderer legene med at det bare er psykisk.....

Jeg har bevisst brukt Sarotex for min allergi.

Forresten så sier kvantemedisin at jeg er "toxic" men jeg vet ikke helt om det kommer av forstyrrelser i methylasjon, eller bare all den amalgamen jeg hadde, eller andre ting, elelr hva jeg er "toxic" av. Parasitter er verdensmestere å samle på tungmetaller for å gjemme seg for immunforsvaret, forresten. Alle vi har parasitter.

nora