Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 45
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Men det at man ikke går opp mer enn 2-3 kg er en feilinformasjon som de perpetuerer!
    Står jo nå i lærebøker og legehandboka.no .

NTF burde tat dette opp, men de har jo ikke oppdaget Medline ennå , etter deres udokumenterte skriverier i Thyra. (se site nr av Thyra, or de skriver at Levaxin ikke må tas om kvelden. Hvor er referansen? Da ville de straks oppdaget at Visser hadde nylig publiserte en slik artikkel hvor de hadde fått forsøkspersoner til å ta thyroxinen om kvelden. Bare tast inn evening thyroxine i google og du finner straks den britiske versjonen av Relis med en artikkel. Slikt er også medisinsk råd, noe se beskylder oss for å gi....)De gir selv aldri noen referanser. Omtrent alle artikler i legetidsskriftet og andre med.tidsskrift gir jo en drøss meed referanser påutten av artikkelen og man må liste opp sine referanser bare man skriver en liten oppgave i sykepleie.

Vi her på forumene bruker erfaringene fra mange, "anecdotal evidence", for eksempel dette med at mange(men ikke absolutt alle) går opp 20 -30 kg ved hypothyreose, samt at vi leter etter medisinske artikler, referanser som er katalogiserte i Medline. Man finner dem på www.pubmed.com.
    Legene selv bruker Cochrane i tillegg som er en samling av gjennomprøvde behandlingsstrategier eller hva det enn er samt noen flere ting.
    Her er deres egen lenkeside:
    http://www.legeforeningen.no/index.gan? ... 87&subid=0

www.pubmed.com fant vi bare en artikkel som sa at man gikk opp 2-3 kg og den var ETTER thyroxinbehandling, og det var PER Ã…R. Betyr noen annet enn at ubehandlede hypothyreosepasienter som har begynnede lavt stoffskifte og venter på å få diagnose i årevis, bare går opp 2-3 kg. som det ofte høres ut som at legene sier. Riktig er heller 0-30 kg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av coffefe
    Yvette, hvor fikk du fatt i Pregnenolone tabletter?
    .

Hei coffefe. De kommer fra USA via "mellommenn".
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Jun 2007
    Meldinger
    86

Standard

Jeg påvist denne sykdommen for 1 år siden. Begynte på 25 mg og er nå oppe i 100 mg. Har i tillegg begynt med Liothyronin. Har god effekt av dette. Jeg trente mye, i tillegg som jeg flyttet og opplevde stor stressbelastning på jobb i forkant av at jeg endelig fikk påvist sykdommen. Da hadde jeg på tross av høyt aktivitetsnivå gått opp mange kilo. I alle de siste årene etter at jeg har fått barn har jeg ikke greid å komme i god form på tross av innsats og mye trening. Det virker som om jeg kom til et visst nivå for så å stagnere og bli i dårligere form. Etter oppstart av Levaksin har jeg gått ytterligere opp i vekt. Slanking nytter ikke. Har nå også helt tilfeldig på min forespørsel fått påvist insulinresistens. Ã… slanke seg med dette er som å kjøre med brekket på. Har begynt på metformin som skal hjelpe til med dette. Så nå krysser jeg fingrene samtidig som jeg skal være uten sukker og hvitt mel. Tenker også å fortsette med Larkarbo.

2-3 kilo opp er de færreste som går opp iallefall her i dette forumet. Hårreisende at dette er slått fast fra legehold!

Gitte

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Råholt
    Meldinger
    12

Standard

Heisann!!!

Hva skal til for å få av alle disse kiloene da hvis det ikke hjelper med trening eller normalisert stoffskifte?? Har noen erfaring med reductil??Hva går det ut på? Har hørt at det er tabletter man får av legen Jeg har stagnert vektmessig etter at jeg begynte med levaxin (opptrapping ennå), men går jo ikke ned noe:( Huden er tørr og irritert,selv om jeg bruker kremer jeg har brukt de siste 10 årene!!!!Noen tips kjære venner??

Klæmma

Hildemor Gjest

Standard

Heisann Kathy

Selv har jeg gått ned 16 kilo og er heller ikke stabilisert. Det har jeg gjort ved og spise oftere vanlig sunn mat, lite sukker, og moderat trening. Vektnedgang kommer når forbruket av kalorier er større enn inntaket Men jeg ser at mange sliter med og få dette til.

Reductil har jeg ikke kjennskap til.

Men har du forsøkt babyolje for huden din? Vanlig Natusan babyolje før eller etter dusjen gjør underverker på min hud. Verdt et forsøk - jeg bruker det 2-3 ganger i uken og ellers en eller annen fuktighetskrem, en fet en nå om vinteren

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Normalisert stoffskifte, sier du, samtidig som du har symptomer på underdosering slik som tørr hud.....jeg personlig tror ikke at du har riktig dose da, eller kanskje ikke riktig medisin. Kanskje trenger du litt liothyronin i tilegg eller noe annet.

nora

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Råholt
    Meldinger
    12

Standard

Hei Hildemor Takk for tipset ditt med babyolje, dette skal jeg prøve!!! Har prøvd andre oljer, men da ble den bare verre:(:( Huden er tørr samtidig som den har blitt uren:(:( Frustrerende egentlig....
    Så bra at du har klart å gå ned så masse, for et par år tilbake gikk jeg ned 17 kg på Grethe Roede Var stabil lenge, men har lagt på meg 17 kg siden sommeren 2007.... Det var sånn jeg fant ut at noe var galt!!!! Må vel bare skjerpe meg dobbelt og sette igang, bare så tungt når energien ikke er til stede Lykke til videre og STÃ… PÃ…

Hei Nora Det er helt riktig, jeg har ikke fått rett dose ennå:( Har gått på medisiner i ca 2 måneder nå, så man kan vel si at jeg er på opptrapping ja Har ikke følt forskjell på formen før de siste dagene nå, merker at jeg orker mer, men vel og merke med 12 timers søvn!!!! Håper dette kan bli bedre når jeg tar en ny tur til legen Hvilke andre medisiner kan du anbefale? Er dette noe som prøves ut over tid eller kan man bytte så tidlig i medisineringen som jeg er?? Skal prate med legen min i morgen

Hildemor Gjest

Standard

Hei igjen Kathy

Takk jeg står på når jeg makter - som du sikkert selv har erfart er energinivået til tider så lavt at det virkelig krever sitt og få til noe aktivitet enkelte dager.

Jeg er sikker på at dette blir enklere for deg når du blir litt mer stabil, leste litt mer av hva du hadde skrevet her inne og forsto jo at du var nylig diagnostisert. Da henger nok kroppen din fortsatt igjen i det lave og vil kanskje gjøre det en stund.

Så her er det alt til sin tid og tålmodighet en dyd som de sier

Jeg så du var stoooooor tilhenger av Pepsi Max her hehe. Det gjør du nok lurt i og redusere inntaket av. Selv sluttet jeg med Cola for nøyaktig et år siden og det har gjort underverker. Og disse søtningsstoffene er rett og slett ikke bra (i store doser) - dessverre

Har du mye uren hud i ansiktet anbefaler jeg gjerne sinksalve - det har vist seg og ha god effekt på mange Som du skjønner sverger jeg til babyprodukter hehe. Babyolje er suverent - men du må bruke det mer enn 1 gang i måneden

Medlem siden
    Jan 2009
    Meldinger
    3

Standard Sv: Vekt-tråd for de som bruker Levaxin

Sitat Opprinnelig skrevet av lissi32 Vis post
    Målene er ved 90 cm rundt livet kan det være risk for hjertekarsykdommer.
    Ã… si at alle som er over 90 rundt livet har diabetes/insulinresistens er ikke riktig.
    Jeg ligger på 84-86 i midjen og har en utmerket helse hva kolesterol og blodsukker angår:O)

Man kan fint ha en god helse selv med noen kg for mye.
    Må si meg enig i denne meldingen. Er ny her, men har vært aktiv med fotball i26 år(er nå 32). Fikk medisin for 2,5 år siden, og har ikke gått ned et gram, dvs har gått opp 15kg. på en allerede altfor stor kropp... Men alle verdier med tanke på blodsukker og kolesterol, og forævrig alle andre prøver viser at jeg er frisk som en fisk. Har slitt med overvekt siden 8 års alder, men aldri hatt noen problemer med blodverdier eller liknende. Har også gått på Øavkarbo i 8 uker, gikk ned 5,5kg, men så snart jeg spiste "vanlig" mat igjen gikk jeg opp dette på under 2 uker. Er det noen som har noen andre forslag til hva man kan gjøre for å gå ned i vekt utenom lavkarbo? Trener 2-3 dager i uka, både helsestudio og sykling i tillegg til fotball 1-2 dager i uka, så jeg føler ikke at det er for lite trening heller. Åpen for det meste, venter på et positivt svar...

Hildemor Gjest

Standard Sv: Vekt-tråd for de som bruker Levaxin

Hei TyeAce

Som deg gikk jeg opp en del de første årene på Levaxin, dvs 17-18 kilo. Jeg gjorde nok den feilen å leve som før, altså ikke tenke noe særlig over hva jeg puttet i meg. Heller ikke hvor ofte jeg puttet noe i meg, og i mitt tilfelle var dette for sjelden. Jeg hadde en tendens til å døyve sult med en kvikklunsj og en cola - ugg :( I tillegg hadde jeg vært syk svært lenge etter høyt stoffskifte før jeg ble behandlet og fikk lavt, så energi til aktivitet fantes ikke.

Det høres ut som om du er aktiv nok, men spiser du sunt og ofte nok? Mange gjør dessverre den feilen å sulte seg. Det fungerer dårlig. 5-6 måltider om dagen med sunne saker er visstnok det riktige. Jeg spiser 3 måltider og mellommåltider er gjerne et glass Biola sammen med en gulerot, en youghurt, en smoothie e.l. Slik kommer jeg da opp i 5 måltider. Mere makter jeg faktisk ikke.

Aktivitetsnivået mitt er ikke i nærheten av ditt og var det i hvertfall ikke når jeg startet vektnedgangen. Jeg kuttet ut colaen og det hjalp meg veldig godt på vei. Min trening er gåturer nå om vinteren, gjerne 1 og 1/2 time. Når det blir litt varmere kommer joggeskoene på. Jeg forsøker å utføre en aktivitet daglig, selv om det til tider holder hardt, dvs det holder ikke ;). Men de 17 kiloene er nå borte....

Jeg vet ikke hva som er svaret for deg i forhold til å gå ned i vekt, men lavkarbo fungerte tydelig ikke på sikt. Jeg tror mest på aktivitet, normalt kosthold (hyppige måltider), mindre sukker (jeg kan ikke leve uten litt kos, men jeg moderer det). Jeg håper du finner din vei å gå. Vi er så ulike skrudd sammen at det blir vanskelig å finne den ultimate oppskriften. Hadde jeg sittet på den hadde jeg antagelig hatt masse grunker på kontoen ;)

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn