Viser søkeresultater 71 til 77 av 77
Tråd: Trening
Threaded View
-
14-08-05, 22:43 #39
Den teorien er at det er ytterpunktene som som lettest tar trening og der mulig framgang ligger.
Mange trener feil og trur at det skal svi noe j... hver gang. Sett sånne som løper av gårde å ser ut som dem har en kniv i ryggen eller noe sånnt ? Den teorien er omtrent sånn : at når jeg først har maga meg ut av soffaen skal jeg da jaggu jaga.
Kanskje noen gjør det ofte og løper omtrent alt man kan hver gang.
Da blir alt man kan tilslutt sånn 75%. Det er slitsomt å løpe så hardt hver gang. Så slitsomt hat han klarer ikke 100% mer. Han vet nok heller ikke hvor mye det er, for med slik treningen kommer han aldri dit ! Han er utslitt.
Mellomområdene dekkes opp på vei opp og ned når man trener intervall.
Intervalltrening er ofte også misforstått. Dette er en lur treningsform som lurer framgangen til å komme.
Tenk deg at du klarer å løpe 5000 på 25min. men gjerne vil løpe den på 20. Altså du vil løpe på 4min/km i stedenfor 5min/km. Problemet er at du klarer ikke den farten i mer enn 2min.
Begynn da å løpe den farten i to minutter og gå til neste kilometermerke. Løp så 2minutter og gå til neste kilomertermerke.
Når du har holdt på med dette i noen uker, så øker du arbeidsintervallet til 3minutter og går til neste kilometer. Etter enda noen uker øker du til 4minutter. Tilslutt er pausa borte og du kan løpe 5000 på 20 min. som målet var.
Eller behold den to minutter lange arbeidsøkten og la pausen bli kortere og kortere. See ?
Hvis du sykler på sykkel på et treningssenter er vel setet omtrent en meter breit vel ? Jeg hadde med meg sete fra en racer montert på en sånn firkanta stang med huller i som passa på ergometersykkelen. Skjønner ikke at det går an å lage sånne seter ?
Offroadsykling egner seg ikke til å trene med på lavt pulsområde. Da må veien være flat eller jevn. Landevei går, og etterhvert får du så stor kapasitet at det går helt fint.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker