Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Tråd: Trening
Threaded View
-
11-08-05, 16:12 #33
En får ofte en følelse av om en har trent bra eller dårlig i det siste, men det er nok en følelse styrt av endorfiner o.l. Ikke stol på den !
Husker tiden etter da jeg måtte ned fra 70-80 timer i mnd. Det var fælt for jeg visste enda ikke hvorfor. Endorfinabstinensen jaga i hue - kroppen orka ikke.
Nå er jeg nede i 20timer i snitt, men det varierer fra 10 til 30. Etter den siste tias bedring øker nok denne jeg tro. 40% av dette er rolig.
Kroppstemperaturen er jo en direkte funksjon av at det foregår et stoffskifte. Det er et "biprodukt" av at det foregår en forbrenning.
Lav kroppstemperatur er da svar på at stoffskiftet ikke "fyrer" kraftig nok. Det er "ved" nok, men ingen åpner for trekken - om en skal bruke fyrbøterterminologi. For det skal T3-ene gjøre.
Så hvorfor gjør de ikke det da, når det - iallfall hos noen - er påvislig nok T3 svevende rundt i blodet ? Og hvorfor økte ikke tempen MIN da jeg prøvd ?
Nok et spørsmål det ikke er lett å finne svar på.
Det er jo de røde blodlegemene som frakter oxygenet. Jo fler jo bedre, men de tar opp plass i plasmaen (hematokritverdien) og gjør blodet tykt, så det er en smertegrense her.
De produseres i benmargen og produksjonen styres av et hormon (Erytropoetein - EPO). Bla. jern er nødvendig for å få produsert blodlegmene.
Når vi tar en enkel test av "blodprosenten" er det bare hvor dyp fargen blir på en prøve som er farget av en viss mengde blod.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker