Hei Gjest Det med teorien om oksygenet og lavintensitet gjelder vel både for friske og for oss med hypothyreose? Alle trenger å få oksygenet inn i cellene, men problemet vårt er jo at vi har lav kroppstemperatur og har derfor et dårligere utgangspunkt enn for funskjonsfriske. Derfor bør vi legge forholdene til rette så godt vi kan for at oksygenet kan bli transportert inn i cellene og gjøre jobben sin.

Men et lite aprops her: Jeg har mye jern (hadde iallefall det for 1 år siden), og det er jo de røde blodlegemene som transporterer oksygenet. Dere som har lave jernlagre i tillegg til hypo`en må jo slite enda mer?? Eller er jeg helt på bærtur?

Når vi trener aerob - høyintensivt er det jo det motsatte som skjer, tror jeg da, altså at vi trener på oss melkesyre og hindrer dermed oksygenet i å trenge inn i cellene. Selvfølgelig vil vi trene slik trening også, men jeg mener nå at jeg har fått en aha-opplvelse her jeg da. Fordi jeg har i 3 år BARE trent med høy puls. Fordi jeg i min naivitet trodde jeg hjalp meg selv til å kontrollere vekten, som bare økte og økte. Noe godt har det nok kommet ut av det uansett. Aner ikke hvordan jeg hadde sett ut uten denne treningen! Så takk og pris at jeg har orket!! :P

Nå ser jeg at det er litt delte meninger om hjerte og slagvolum, og dette henger jeg ikke med på. Hjernen absorberer det ikke,så jeg er enkel i mine forklaringer her. Men jeg vil forsøke en tid å trene GRUNNTRENING med lav puls for å se om det kommer noe godt ut av det.Og med det mener jeg at jeg VIL ned igjen til min normale vekt!!! Og kanskje er det mulig med denne treningen?? Takk og takk n`Finn for det tipset!

Kan også nevne at jeg aldri er sulten etter en hard treningsøkt så her stemmer det med meg også. Derimot ble jeg utrolig slapp etter den lange fjellturen - kanskje fordi jeg spiste bare en brødskive til frokosten, hadde ikke med mat heller. Bare drikke. Ikke vant til noe annet, så jeg tenkte ikke. Men spiste mer en vanlig når jeg kom hjem. Men jeg er utrolig streng med meg selv når det gjelder å putte i munnen.