Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Kir Gjest

Standard fibromyalgi???

Hei Finn!

Når du fikk behandling, fikk du bare Levaxin da? Og hvordan fikk du det i tilfellet i den perioden du bare tok det? Bedre eller verre enn det var uten Levaxin

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Bare for å bryte inn litt her. For meg er det INGEN tvil om at smertene kom ved oppstart av Levaxin! Om denne medisinen gir samme symptomer som fibromyalgi eller den utløser fibromyalgi vet jeg ikke. Hvor skal du ha vondt for at de stiller denne diagnosen. Mine smerter er ikke like sterke hver dag, og de er heller ikke alltid på samme sted..rare greier egentlig mest vondt i korsrygg, albu med stråling til finge. Om natten, særlig etter for hard trening er det vondt bare å ligge. Mye smertestillende for å sove. Og sovemedisin!! Helt nødvendig.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hei Kir.
    Jeg leste Yvette sin beskrivelse og den likner min.
    Hadde nok dette lenge før jeg fikk diagnosen, og det var opp og ned med smerter og form. Jeg fikk også en haug forskjellige smertemedisiner for ryggsmerter og muskelsmerter. Mine flyttet seg også, noe som gjorde at jeg fikk et hypokonderstempel og ble sendt til psykiatrien.
    Det er forøvrig akkurat den skjebne man led for 70år siden også, har jeg lest. Man har altså ikke lært ?
    Da jeg fikk diagnosen hadde jeg akkurat kastet pillene på dynga og bestemt meg for å klare meg uten. Og jeg ville f... ikke begynne med piller for resten av livet nei ! (verre pasient finnes ikke skal jeg love deg !)
    Men begynte da omsider etter en del overtaling og forsikring om at det ikke fantes bivirkninger !
    Jeg hadde ikke peil på hva stoffskiftet var for noe, og begynte å lese. Det var vel min "nye" viten som gjorde utslaget.
    Jeg trudde at alt skulle bli så bra, men ble skuffet. Jeg merka ingen forskjell og etterhvert ble smertene bare verre og jeg ble nødt til å ta Felden for ryggen. Etterhvert ble jeg så ille at det var stopp på alt. Jeg var blitt mye tyngre og frøs hele tiden og var svært deprimert.
    Min etterlysning av andre medisiner blei avvist med at det ikke fantes.
    Jeg prøvde i min fortvilelse å slutte med Levaxin. Da erfarte jeg at det var mye verre uten, så Levaxin virker den, men ikke tilstrekkelig - på meg iallfall da.
    Mange sier jo at de klarer seg med Levaxin, men får de igjen sin normalvekt og sin basale kroppstemperatur ? De jeg kjenner har ikke fått det, men flere påstår likevel at de har det bra. Da kommer kanskje ikke symptomene fra stoffskiftet ? Men basaltamperaturen oppstår jo som en følge av at det foregår et stoffskifte. Om denne er lav så er stoffskiftet også det.
    Det var først i den spede internettbegynnelsen at jeg begynte å lære noe om dette. Etterhvert fikk jeg viten om at det finnes mange forskjellige thyroxiner på markedet, men jeg fikk dem ikke av legen.
    Jeg fikk mast meg til Liothyronin og det virket fantastisk bra i en uke - så var det desverre stopp.
    Så i fjor fikk jeg Armour.
    Jeg slutta helt med Levaxin i 10 dager før jeg begynte med Armour.
    De første dagene uten noe var helt fenomenale. I etterpåklokskapens lys begynte jeg med alt for små doser. Jeg fikk jo ingen råd av legen. De har jo meldt seg helt ut og vet ingenting om dette.
    Hvis noen skal gå over fra en Levaxindose til Armour kan de nok gå rett over og regne 100µG=1Grain og så øke etterhvert som en får symtomer på for lav dose.
    Ganske mange Armourbrukere med helt død kjertel ender på 2-4 Grain.

Basaltemperaturen er den tempen man får i total hvile uten at fordøyelsen og musklene er i aktivitet og gir tilleggsvarme. Måles tidlig om morgenen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

Jeg fikk diagnosen Fibromyalgi i 1983, men hadde nok hatt det lenger enn det. Diagnosen er vanskelig fordi Fibro ikke vises på blodprøver. Men vi har 18 såklate triggerpunkter på kroppen og man skal ha vondt i minst 11 av dem når legen trykker på dem , og man skal ha hatt smerter i minst 3 måneder + sykdomshistorien din skal telle.
    Jeg kan love deg at da legen kjente på triggerpunktene mine, så KJENTE jeg det, gitt. Skal være glad jeg ikke ble anmeldt for voldt. Det var vondt det!

Har levd med Fibro i mange år nå, og blir nok aldri frisk. Men har lært meg noen knep som gjør at jeg ikke alltid har like vondt. Vær og stress og psyken kan påvirke smertene, og vi har vel en tendens til å være veldig flinke og ikke si nei, vi som har Fibromyalgi.

Symptomene på Fibro og Hypo er veldig like, og det gjorde at min lege ikke helt trodde at jeg hadde Hypo. Men jeg ble så fryktelig dårlig (frøs, svimmel og alt det der) og verket så mye mere i et år før jeg fant ut at jeg hadde Hypo. Jeg hadde flyttet fra Oslo til Kristiansand og trodde det kunne være at været på Sørlandet om vinteren kan være ganske rått og fuktig (vi bor rett ved sjøen), men det var jo ikke det. Legen mente det var min livssituasjon som gjorde dette, men min livssituasjon var at jeg skulle gifte meg igjen, etter å ha vært skilt i 6 år, og endelig funnet mannen i mitt liv, den skjønneste som kan tenkes. Så min livssituasjon var aldeles fortreffelig, untatt med mere smerter!

Senere har jeg studert en del om Hypo og kommet over noen steder på nettet (som jeg ikke husker nå) der det står at det forskes på om det er en sammenheng mellom disse sykdommen, og det har vist seg å være det. Jeg kan godt kjenne at når dosen min måtte økes, hadde jeg mer vondt i kroppen også.

Nå har jeg ikke prøvd Levaxin, og har ikke tenkt å gjøre det heller, fordi Armour virker på meg, og det var ikke lang tid etter at jeg begynte med Armour at jeg kjente at smertene ble mindre. De ble absolutt ikke helt vekke, og det blir de nok aldri, men de ble mindre intense. Og det gjorde godt. Det kan ennå være dager da jeg har mye vondt, men de er ikke å mange lenger, og her spiller også været inn. Hvis jeg er trøtt og har tatt meg ut, verker jeg også mere. Det beste er å ha et regelmessig liv (og det er jo ikke alltid så lett da), men det hjelper absolutt!

Jeg er leder i Fibromyalgiforeningen i Kristiansand og der er det flere som også har lavt stoffskifte i tilleg. Kjenner også andre som også har cøliaki i tillegg til de to foregående sykdommene, så det er nok en forbindelse her med autoimmune sykdommer.

Uansett synes jeg at du som har sånne smerter og bruker Levaxin, skal prøve Armour (synes egentlig alle skal prøve Armour ) Det er jo en stor sjanse for at det vil hjelpe for deg, når det har hjulpet for flere av oss andre.

Til slutt - (kunne skrive mye om dette.. ) vil jeg si at det er mange leger som heller ikke vet så mye om Fibromyalgi, så gå gjerne inn på Norges Fibromyalgi sine nettsider, der er et forum og du kan spørre om hva du vil. Søk på fibromyalgi.no på google og du finner det der.

Lykke til... vi kan snakke mer om dette, bare spør!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Pleier alltid å bli innlogget automatisk, men sånn var det ikke her.
    Men det var meg som skrev dette.

Tove Liz

kir Gjest

Standard fibromyalgi???

Hei og takk for fine tilbakemeldinger !
    Synes det er vanskelig å bli klok på hva som er hva av smerter og ubehag - hypoen eller fibromyalgien. Men triggerpunktene er vonde og muskelverk og stivhet varierer vanligvis svært etter været. Er aldri smertefri. Er det noen med hypo som har merket noe slikt?

Jeg tar mye smertestillende og muskelavslappende - Nobligan og Somadril. I tillegg tar jeg 40 mg Sarotex (mot kroniske smerter) og 7,5 mg Imovane, begge hver kveld. Og hvorfor jeg hele tiden er trett og sliten kan jo også skyldes disse medikamentene. Legen min mener at jeg må prøve å seponere Somadril og Nobligan - og jeg prøver, men det er bare rene marerittet og jeg blir bare ennå mer sliten av smerter. Og å konsentrere seg er helt umulig - hodet fungerer rett og slett ikke. Lar ofte være å gå i butikken i "frykt" for å treffe på kjentfolk og jeg ikke klarer å få ordene ut av munnen. Kjente meg godt igjen idet noen her skrev om brainfog

Tar mengder med vitaminer, noe som har god effekt en kort stund, for så å avta. Fikk en lang smørbrødliste med en homøopat. Har hørt at noen får regulert stoffskiftet med aloe vera juice, - noe som jeg også tar fast. Det gjør godt for magen, men også den effekten er ikke slik den var i startfasen.
    Dette var litt mye "gørr", men det er godt å få utløp for dette et sted. Det virker ikke som mine venner helt forstår hvordan jeg har det, og det er vel heller ikke å vente, en må vel selv ha kjent det på kroppen for å forstå. Liker heller ikke å syte å klage over mine "småting" når en av mine venninner har kreft.... Men det rare er at det faktisk er hun som forstår best hvordan jeg har det... jeg blir både ydmyk og rørt av det.
    Godt å vite at dere er der et sted foran skjermene deres!!

Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    10

Standard

Hei :P

Har vært til legen i dag å tatt alle disse raumatiske blodprøvene for å utelukke noe slikt i forhold til fibromyalgien.
    Legen min sa at noen hadde positiv virkning av B 12 inntak, så jeg fikk en resept på B 12 tabeletter som jeg skal prøve en periode.
    Skal til en rauma avdelig for utredning etter at blodprøvesvarene er kommen.
    Har fått vite at det ikke er noe hjelp å få, fåruten trening og fyseoterapi(masasje)
    Var utrolig bra da jeg var på et rehab senter i juni i 14 dager, de beste dagene jeg har hadt på flere år!!
    Skal tilbake ditt!!

Ha en fin kveld :P
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Kir Gjest

Standard Fibromyalgi???

Ja et sikkert lignenede opphold har jeg hatt på Muritun i Møre og Romsdal. Det heter "Mestringskurs" og var helt topp!! Vi var en gruppe på 12 stk. som var sammen i 4 uker, både trening og teori. Teorien gikk på mestring av hverdagen med kroniske smerter/problemer. Og selvsagt mye deilig lindrende varmtvansstrening
    Det var utrolig å treffe folk som har det nesten akkurat slik som en selv har det, og det blei felt mang ei tåre. Og de var det godt å få ut!! Det var overraskende å bli klar over hvor sterk sorgen vi mange bærer på over "tapt" helse er. At en i tillegg blir møtt med skepsis både blant hjelpeapparatet og ellers er en stor tilleggsbelastning, og det er klart dette kan gå på psyken løs!! :(
    Et slikt opphold anbefales på det varmeste!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det hørtes utrolig deilig ut, kir...!

Hmmm... Lurer jamen på om jeg kunne parkert poden 14 dager hos pappaen en gang... Det måtte vel bli neste sommerferie, da.

Dette må undersøkes! Takk for tipset!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Om fibromyalgi fra Dr. Lowe

http://forums.about.com/n/pfx/forum....tag=ab-thyroid Det er en posting om en konferanse hvor Dr. Lowe skal holde foredrag.
    Han har holdt diverse foredrag om fibro og hypo før.
    (jeg er litt interessert i emnet fordi min søster har diagnosen, samt noe høy TSH. Og jeg har lest på fibromyalgiforumet før at noen har funnet ut at de bare er hypo, og at medissin for stoffskiftet hjelper. Jeg antar de tar desiccated thyroid.)
    http://www.drlowe.com nyhetene er nede på siden.
    nora

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. T4 kontra T4 og T3 kombinasjon i behandlingen
    Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 20-04-08, 12:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn