Her er det jo fullt av proffe treningsrådgivere - dette må jeg benytte meg av!

Jeg har altså ikke trent i det hele tatt siden før sommeren... kun gått mye og syklet litt. Før sommeren trente jeg to ganger i uken, en gang med en SATS-treningstime som heter Flyt&Pilates (en rolig time uten noe særlig puls, mye Qi Gong, Yoga og Pilatesøvelser - styrke- og balansetrening). Den andre dagen var det oppvarming/litt kondisjon på forskjellig (sykle, ro, ellipse) en halv times tid, så styrketrening på apparater 30-50 minutter. Noen ganger fylte jeg på med en dag med litt oppvarming + en 30 minutters time med rygg- og mageøvelser.

Det som skjedde var jo at jeg ble fullstendig smadret etter disse timene, med kraftige muskel- og leddsmerter og utmattelse... Det samme skjedde etter alle typene trening - men kanskje verst etter gruppetimene (man tar seg gjerne litt ekstra ut der, vel...). ;)

Hvordan tror dere jeg best kan begynne igjen for å få noe utbytte av treningen? (Målet mitt er egentlig bare å gjøre det som er best for helsen...) Skal jeg holde meg til forsiktig apparattrening for å i hvert fall opprettholde litt muskulatur...? Eller skal jeg kun sykle (el.l.) litt lengre turer med lav belastning for å trene opp kondisjonen litt? Eller en kombinasjon? Eller begynne med det ene før det andre? Eller...?

På forhånd tusen takk for svar!

P.S. Er det noen som husker det medisinske uttrykket for sånn overdreven utmattelse etter trening...?