Interessante svar her. Må si du har satt deg inn i litt treningstoff N'Finn. Drevet med seriøs idrett før eller?

Men selve slagvolumet er vel ikke størst på 125-135 i puls da. Det var det man trodde før, men nyere forskning viser at slagvolumet øker helt opp til 95-97% av maksimalpuls. Det er derfor de fleste treningslitteraturer nå(olympiatoppen mm) anbefaler å trene knallhardt før å presse på oksygenopptaket. Men, dette er ikke trening man bedriver hver dag, men en gang imellom.

Selv driver jeg å forsiktig øker treningsmengden etter at jeg har slitt med lavt stoffskifte i 1 år(kanskje mere også). Drev med idrett før, men ble utrolig trøtt og utmatett. Har trent mosjonstrening i 1 år, men synes det er på tide å begynne å trene seg forsiktig opp igjen. Tror ikke kroppen tåler de tøffeste hardkjøret når man har lavt stoffskifte, men jeg har et håp om å kunne prestere greit i idretten med litt mindre belastning på kroppen en det jeg ville trent om jeg var frisk. Fortsatt er jeg trøtt og sliten, men synes ikke jeg har blitt værre etter å ha trent litt hardere 1 uke. Venter nå på armour så håper jeg at jeg flyr igjen. Var ute på 4*8 minutter intervall i går på 80%-85% av makspuls, og skal snart ut å løpe en rolig restitusjonstur.