Fortsetter på "the never ending story", jeg,

Nytt legebesøk i dag. De blodprøvene jeg tok sist var visstnok fine, men TSH hadde økt til 4, ett eller annet, og FT4 var 13. Anti-TPO var 79.
De var tatt like etter at jeg hadde seponert Levaxin.

Det ble tatt nye prøver i dag, og siden jeg er i begredelig form, regner jeg med at disse er hakket verre :(
Jeg får ikke begynne igjen med Levaxin før jeg har vært hos endokrinologen, og der har jeg ikke fått time enda.
Legen min nevnte noe om at det mulige adenomet jeg har, kan være TSH-produserende. Det produserer iallefall ikke veksthormon, og det er jeg glad for.
Hvis det tar for lang tid før endokrinologen kan ta i mot meg, er det snakk om utredning på Rikshospitalet eller Ullevål. Dette kunne også bli aktuelt hvis endokrinologen fortsatt mener at jeg har en subklinisk hypothyreose som ikke kvalifiserer til medisinering.

Så da er jeg fortsatt sykemeldt, uten noe utsikter til snarlig bedring...
Jeg er dårligere nå enn da jeg gikk på Levaxin, men jeg var ikke bra da heller og da var leddene enda verre enn de er nå.
Har jeg anledning til det, legger jeg meg nedpå et par ganger om dagen (det begrenser seg med to små barn). Likevel er jeg skutt når kl er halv åtte om kvelden. En liten tur til Oslo for noen uker siden, resulterte i at jeg var totalt utmattet i mange dager etterpå og sovnet hvor det skulle være. Riktignok ble det litt tråkking i butikker, og jeg kjente at jeg var veldig sliten, men slike anstrengelser er ikke mer enn en middels vakt på jobb... Skummelt når en merker hvor redusert en blir av denne sykdommen.
Vel, det var bare litt nytt fra denne kanten. Hvis det er noen som føler seg kallet til å komme med råd og innspill, er dere hjertelig velkommen