Jeg har skummet gjennom igjen, og her er mange som kan mye om tema trening

Du skriver n`Finn at styrtketrening fører til høyere hvilefrekvens. Det visste jeg ikke. Og du spør også: "Hva ønsker man med sin trening"? Ja hva? For det første vil jeg si at jeg er imponert over dine kunnskaper innenfor anartomi og fysiologi. Jeg trenger tydeligvis å oppdatere meg! Nå er jeg ikke personlig trener for noen, men jeg har tatt diverse kurs innenfor anatomi, fysiologi, treningslære osv- i tillegg til kursing i det jeg instruerer. Dette fordi det er helt nødvendig når man jobber med slikt, selv om det kun er på "hobbybasis". Men det aner meg at du n`Finn driver mer proffesjonelt.

For egen del har jeg aldri tenkt eller trent noe utover det å holde meg i rimelig bra form, ha utholdenhet til å bestige noen fjelltopper...håper jeg også noen år fremover. Altså vedlikeholdstrening. Har ingen større ambisjoner. Og for å holde vekta på et rimelig nivå da!!Skal ikke undervurdere det. Betyr en del for meg ja! Styrketreningen er vel mer en form for forfengelighet. Med det mener jeg figurforming. Ikke bodybuilding altså. Jeg har beholdt mine kvinnelige former mao. Men styrketreningen er på lavgir nå pga kroppsverk, så det blir lite vekter og mange repetisjoner. Greitt nok

I 2002 tok jeg operasjon i kneet. Fikk vite at det var bruskskader. De gjorde ikke så mye med det, pusset litt tror jeg og sydde sammen. Men både før og etter dette har jeg ikke klart å jogge noe særlig. Og jeg savner sånn joggingen! Noen som har vært igjennom det samme? Og så spør jeg: I tilfelle: Har dere noen erfaring med Glukosamine og gjenoppretting av brusk? Jeg har lest litt om det, men fordi jeg tar så mye kosttilskudd for andre ting så blir det så dyrt til slutt. Kan snart slutte å spise og bare ta kosttilskudd - hvis man skal tro alt man leser. Men er Glukosamine noe å satse på? Noen som vet noe her? Takker i så fall for svar. Og nå skal jeg ut på laaaangkjøring med lav intensitet. Gleder meg Det er GØY å trene - rett og slett!!