Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Tråd: Trening
Threaded View
-
05-08-05, 13:46 #5
Takk for svar! Jeg har ikke hørt ordet "afterload" før, men forstår det slik at høy puls henger noe igjen etter en hard treningsøkt? Det har jeg nok kjent av og til. Og som du sier; en viss afterload er jo normalt. Men hjertebanken kom noen timer etter at treningen var ferdig. Huff!
Du snakker om grunntrening n`Finn. Og da mener du altså langkjøring med lav puls. Hmm...jeg har jo trent aktivt flere dager i uken uten opphold nesten i 20 år. De første årene, (men det er leeenge siden det), med jogging som varte minst 1 1/2 time, ingen intervalltrening - bare rolig. Da hadde jeg sikkert bra grunntrening? Siden 2002 (tror jeg) måtte jeg gå over til spinning, samtidig som jeg i alle disse årene har trent styrke og aerobic. Men - jeg må nok innrømme, når jeg leser det du skriver, at alt det jeg har drevet med de siste 3 årene er trening med høy puls. Det skjønner jeg etter at jeg begynte med pulsklokke.
130-trening? Da svetter jeg ikke engang, men det er kanskje dette som må til. Nå filosoferer jeg bare, men du har satt i gang tanker jeg ikke har tenkt...Når man trener med høy intensitet, så hoper det seg opp melkesyre, som jo er et avfallsprodukt. Kan det være at slik trening med påfølgende melkesyre hindrer oksygenet i å trenge inn i cellene? Slik at vi som sliter med lav kroppstemperatur hindrer T3 når vi trener oss til melkesyre?? Hva tror du om det?
Ja det blir nok mer 130-trening en tid fremover for å se. Har heldigvis mye fjell og natur rett utfor huset
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker