Det er T3 som slipper inn oxygen til cellene slik at forbrenningen kan skje. Et "biprodukt" av dette er varme. Og det er den varmen som holder deg varm når du ikke er aktiv eller fordøyer mat. feks når du sover.
Dette skaper den "basale kroppstemperatur", og den kan du måle med det samme du våkner om morgenen.
Er denne for lav, så er det virkelige stoffskiftet for lavt.
Det er jo fett - som omdannes til glykose (et karbohydrat) som er cellenes "fyringsolje". Så er tempen lav så forbrennes det lite fett også.
Så det du måler resultatet at stoffskiftet ditt med, er termometer og vekta !
Blodverdiene forteller bare om det er tilstrekkelig med hormoner tilstede for at et stoffskifte skal kunne skje - ikke at det skjer eller har skjedd !
Det er også mulighet for at laboratorieinstrumentene måler hormoner som du slett ikke kan bruke !
Det er flere her som melder om nedgang i antistoffene når de tar selen.

Og bruk for all del god tid på å fortelle legen din hvordan du virkelig har det, ellers tror han bare du har det helt fint.

Det er enzymer (oppløsningsstoffer) som gjør at T4 blir til T3. Denne prosessen blir ikke kontrollert av legen. Om jeg skal tru noe, så blir det at denne kan være for svak til å håntere syntetisk hormon.
Har lest om flere som hevder de blir bedre når de går over til Armour, og jeg tror (igjen) at dette kan være lettere for enzymene å jobbe med ?
Jeg ble også markert bedre, og holder dette for å kunne være en av forklaringene.