Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
31-07-05, 15:21 #22Gjest
Som pasient stolte jeg en gang i tiden på at medisiner som ble foreskrevet faktisk var gjennomtestet. At det var listet opp bivirkninger og kontraindikasjoner var en sikkerhetsfaktor. I dag har jeg en helt annen kunnskap, og kunne ikke tenke meg å ukritisk ta i mot medikamenter foreskrevet....særdeles ikke innen gruppen NSAID og statiner....Begge gruppene har samme uønskede effekten.
Et utsagn som dette:
"Pasienter vil ha legemidler som virker til lavest mulig pris. Ergo ser man effekt og pris. Det er effekten som betyr noe for pasientene, ikke fremstillingsmåten.", blir for meg det samme som om du sa at man får selv være ansvarlig for hva som skjer med en selv ved inntak av medikamentet, fordi vi er fornøyd bare det er billig nok.
Pisspreik, Jon!! Alminnelige mennesker rund om kring er ikke idioter selv om de ikke er utdannet farmasøyter eller leger, de er i full stand til å innhente info, og prosessere denne på en rasjonell måte for derfra stille spørsmål. Jeg tror snarere det er dette både leger og legemiddelindustrien ser, og oppfatter som en "uheldig utvikling".
Merete

Svar med sitat
Bokmerker